Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کلاهبرداری از شهروندان همدانی با آگهی جعلی فروش خودرو

کلاهبرداری از شهروندان همدانی با آگهی جعلی فروش خودرو

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: فردی که با درج آگهی جعلی در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری به ارزش ۲۳۰ میلیون ریال کرده بود از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد اظهار داشت: در پی مراجعه چند نفر به پلیس فتا استان و درخواست رسیدگی به شکوائیه های خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت دیوار با آگهی جعلی فروش خودرو، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در اظهارات اولیه مشخص شد شاکیان پس از مشاهده تبلیغ فروش خودرو با قیمتی بسیار پایین تر از حد معمول، در برنامه دیوار، با فروشنده تماس گرفته و پس از توافق بر روی قیمت، مبلغی را به عنوان ودیعه به حساب فروشنده واریز کردند اما پس از آن متهم دیگر پاسخگوی تماس ها نبوده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از بررسی مستندات پرونده و ردیابی وجوه کسر شده از حساب شاکیان مشخص شد، حساب مقصد مربوط به فردی ساکن در یکی از استان های همجوار است که پس از هماهنگی با مقام قضایی و اعزام تیمی از کارآگاهان پلیس فتا به این استان، متهم دستگیر و برای ادامه سیر مراحل قضایی به محاکم ذی صلاح منتقل شد.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌ جعلی در فضای مجازی و دریافت بیعانه، یکی از رایج‌ترین شیوه و شگردهای مجرمان سایبری است که در این روش بیشتر کلاهبرداران، کالا یا خدماتی را با قیمتی بسیار پایین، آگهی کرده و از این طریق کاربران را متقاعد می‌کنند که مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد تا زمانی که کالا یا خدمات مورد نیاز خود را دریافت نکردند از پرداخت هرگونه وجه به عنوان بیعانه خودداری و در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن