Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث دستگیری کلاهبردار با شگرد برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو

دستگیری کلاهبردار با شگرد برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار به مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال با هوشمندی مأموران پلیس فتا شهرستان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ احمد ساکی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی طی تماس تلفنی و با شگرد برنده شدن در قرعه کشی خودرو، مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال از وی طی چهار مرحله تراکنش کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای شهرستان ملایر قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با به‌کارگیری شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم که دارای سابقه کیفری و ساکن یکی از شهرهای استان تهران بود را شناسایی و با همکاری پلیس فتای آن شهرستان، وی را دستگیر کردند. نامبرده در بازجویی های انجام شده، به کلاهبرداری از شاکی اعتراف کرد و کل مبلغ به حساب وی برگردانده شد.

ساکی با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: فریب کلاهبرداران را در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی را نخورده و از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر ارسال هر گونه کد فعال‌سازی و انجام هر گونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه‌کشی‌ ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌ های لازم را دریافت کنند همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌ صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در ادامه از دستگیری یک نفر سارق محتویات داخل خودرو و یک نفر سارق ساختمان های نیمه کار و کشف ۱۳ فقره سرقت با تلاش مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان خبر داد و گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره و همچنین لوازم و محتویات داخل خودرو بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با تلاش شبانه روزی و با شیوه و شگردهای خاص پلیسی در این ارتباط یک نفر سارق ساختمان های نیمه کاره و یک نفر سارق وسایل و محتویات داخل خودرو را که دارای سوابق متعدد کیفری نیز بودند، شناسایی و در دو عملیات جداگانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

ساکی با اشاره به اینکه مأموران در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری وسایل سرقتی از قبیل ضبط و بخش و آچار و ابزار آلات را کشف کردند، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به هفت فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره و شش فقره سرقت وسایل و محتویات داخل خودرو اعتراف کردند و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین از دستگیری دو نفر سارق خانه باغ و یک نفر خریدار اموال مسروقه و کشف پنج فقره سرقت خانه باغ با تلاش مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ شهرستان خبر داد.

ساکی با بیان اینکه در پی وقوع چند فقره سرقت از خانه باغ ها بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان ملایر قرار گرفت، اضافه کرد: مأموران با شیوه و شگردهای خاص پلیسی متهمان را که دو برادر بودند، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی با همکاری مأموران کلانتری ۱۲ در حین سرقت از خانه باغی دستگیر کردند.

وی بیان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به پنج فقره سرقت از خانه باغ ها و فروش اموال مسروقه اعتراف کردند که در ادامه مأموران خریدار اموال مسروقه را نیز شناسایی و وی را دستگیر کردند و با تشکیل پرونده، هر سه متهم به مراجع قضایی تحویل شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن