Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث سوانح رانندگی در همدان 27 کشته داد

سوانح رانندگی در همدان 27 کشته داد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: ۲۷ نفر ۹ ماهه سالجاری در ۲۶ فقره سوانح رانندگی درون شهری این شهرستان جان خود را از دست دادند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فرخ جمالی اظهار داشت: این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۸ فقره با ۲۸ متوفی بوده یعنی شاهد کاهش هفت درصدی سوانح منجر به فوت هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان همدان از نظر تصادفات منجر به جرح مطلوب نیست افزود: یک هزار و ۷۸۷ فقره تصادف جرحی با مجروح شدن ۲ هزار و ۱۶۸ نفر ۹ ماهه سال گذشته ثبت شده که این آمار امسال به یک هزار و ۲۳۲ فقره افزایش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: آمار سوانح خسارتی نیز در ۹ ماهه امسال روند رو به رشدی دارد و در مجموع سوانح جرحی، خسارتی و فوتی این شهرستان در این مدت زمان ۳۴ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ جمالی اظهار داشت: کمترین میزان سوانح رانندگی در ایستگاه منطقه یک شامل آرامگاه بوعلی و میدان جهاد و بیشترین تصادفات در ایستگاه شماره ۲ شامل میدان باباطاهر، عین القضات، فلسطین، امامزاده عبدالله و خیابان های منشعب به این میدان رخ داده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ نفر از متوفیان مرد و پنج نفر از آنها زن هستند افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت به ترتیب مربوط به عابر پیاده با ۱۷ فوتی، ۶ راکب موتور سیکلت، ۲ سرنشین خودرو، یک راننده خودرو و یک ترک نشین موتورسیکلت است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: عابران با ۷۱۶ نفر با ۳۳ درصد همچنان در صدر مجروحان سوانح منجر به جرح قرار دارند و در ادامه ترک نشین موتورسیکلت، راننده خودرو، سرنشین وسیله نقلیه و راکبان موتورسیکلت در رتبه های بعدی قرار دارند.

سرهنگ جمالی بی توجهی به جلو از سوی راننده، رعایت نکردن حق تقدم، رعایت نکردن فاصله طولی و حرکت با دنده عقب را مهمترین علت بروز سوانح در شهرستان همدان دانست.

وی اضافه کرد: سواری ها در بروز ۷۴ درصد سوانح سهیم هستند در عین حال بیشترین زمان تصادف با ۷۴ درصد در ساعات روز و ۲۶ درصد در شب هنگام رخ داده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن