Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث دستگیری ۱۷۴ اخلال گر نظام اقتصادی در همدان

دستگیری ۱۷۴ اخلال گر نظام اقتصادی در همدان

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: ۱۷۴ نفر به علت اخلال در نظام اقتصادی ۱۰ ماهه سال جاری در این استان دستگیر شدند که ارزش پرونده های مکشوفه ۲۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ مجتبی محمدی بیان کرد: اداره مبارزه با جرائم اقتصادی ذیل مجموعه پلیس امنیت اقتصادی برخورد با تخلفاتی نظیر اخلال در نظام اقتصادی، تولیدی، توزیع و مصرف، اختلاس، فرار مالیاتی، رشا و ارتشا، تسهیلات غیرمجاز، پولشویی، زمین خواری، احتکار، ربا خواری، معاملات فردایی طلا و سکه را بر عهده دارد.

وی افزود: همچنین اداره مقابله با قاچاق کالا و ارز در ۱۰ ماهه امسال موفق به کشف ۲۹۴ میلیارد تومان کالای قاچاق شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته هشت درصد افزایش داشته همچنین ۱۲ میلیارد تومان از کالای مکشوفه به فروش رفته و به خزانه دولت واریز شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار داشت: یک هزار و ۱۸۶ پرونده قاچاق کالا در این مدت زمان تشکیل و یک هزار و ۱۴۲ متهم دستگیر شده است که اغلب متهمان غیربومی هستند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه هدف پلیس مبارزه با جرائم مهم و سازمان یافته است بیان کرد: ۱۵ پرونده بالای یک میلیارد تومان، ۶۳ پرونده بین ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان و ۴۹۰ فقره پرونده بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تشکیل شده و مابقی پرونده ها زیر یکصد میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: ۱۰ ماهه سال جاری ۳۳۷ دستگاه خودروی شوتی توقیف و ۳۵۳ متهم دستگیر شدند که این خودروها اغلب سرقتی و دارای پلاک جعلی و مجهز به سیستم دودزا و پخش میخ سه پر برای پیشگیری از تعقیب پلیس بودند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان یادآوری کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۶۸۱ هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ برابر کشفیات لوازم خانگی افزایش داشته است.

سرهنگ محمدی کشف ۴۴۰ هزار لیتر سوخت به خصوص نفت و گاز، ۴۰ میلیون نخ سیگار، چهار هزار تن مواد خوراکی، ۲۳ هزار دستگاه تجهیزات الکترونیکی، ۱۷۶ هزار متر پارچه، ۴۴۴ هزار قلم دارو، ۲۸۴ تن چوب، یک هزار کیلوگرم توتون و تنباکو، ۱۰۰ نهاده دامی، ۲۰۰ دستگاه ماینر، ۶ هزار عدد لوازم یدکی، چهار هزار راس دام سبک، ۲۵۰ راس دام سنگین، ۳۵۶ قطعه تجهیزات پزشکی را از عمده کشفیات پلیس امنیت اقتصادی دانست.

وی بیان کرد: شماری از قاچاقچیان از شیوه و شگردهای حرفه ای از جمله جاسازی لوازم خانگی زیر بار چیپس، مواد خوراکی داخل گاز مایع، لوازم خانگی زیر علوفه بد بو ذُرت، استفاده از ماشین یخچال دار حمل مرغ برای جابجایی لوازم خانگی، لبنیات، طیور، آناناس و جاسازی کالای قاچاق زیر باز ماهی استفاده کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان اضافه کرد: همچنین برای قاچاق سوخت با توجه به هزینه بالا و ۸۰ میلیون تومانی تامین تانکر، قاچاقچیان از مشک های زخیم پلاستیکی و ارزان قیمت با ظرفیت بالا برای جابجایی سوخت استفاده کرده و با رسیدن ماموران اقدام به پاره کردن مشک به منظور ریختن سوخت در داخل جاده برای لغزنده کردن سطح راه و جلوگیری از تعقیب پلیس می کنند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه ریختن سوخت قاچاق در جاده موجب لغزندگی سطح معابر و واژگونی و انحراف از مسیر اصلی خودروهای عبوری می شود گفت: برخی خودروها با اسناد، مُهر، حواله و پلمب جعلی قصد جابجایی سوخت قاچاق داشتند که در دام پلیس گرفتار شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن