Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی وجود بیش از 648 هزار بیمه شده در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مطرح کرد:
وجود بیش از 648 هزار بیمه شده در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: بیش از 648 هزار و 637 نفر بیمه شده اصلی و تبعی در استان همدان وجود دارد.


به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید احمد توصیفیان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه
وی ادامه داد: 60 دستگاه اطلاعات خود را در خصوص اشتغال ارائه کرده اند اما استان همدان هشمین استان در کمیت و کیفیت ارائه اطلاعات است.
توصیفیان با بیان اینکه 67 درصد از خانوارهای استان در مناطق شهری و 33 درصد در مناطق روستایی زندگی می کنند، یادآور شد: میانگین جمعیت در خانوارهای استان 3.5 نفر است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان جمعیت در سن اشتغال هستند، خاطرنشان کرد: 70 درصد از جمعیت استان در مرحله پنجره جمعیتی قرار دارد و این میزان از جمعیت در سن اشتغال یعنی 25 تا 29 سال هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: اگر این جمعیت مورد توجه قرار نگیرد در سالهای آینده جوانان با مشکل تأمین اجتماعی مواجه خواهند شد.
وی با تأکید بر استفاده از این ظرفیت، یادآور شد: 87 درصد از جمعیت شاغل استان مردان و بیش از 12 درصد از این جمیت زنان هستند.
توصیفیان با بیان اینکه نرخ اقتصادی این جمعیت در فصول پاییز و زمستان کاهش می یابد، اظهار داشت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در طول سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است و باید به سمت اشتغال دانش بنیان حرکت کرد.
وی همچنین تصریح کرد: 238 هزار و 851 نفر بیمه شده اصلی و در مجموع 648 هزار و 637 نفر بیمه شده اصلی و تبعی در استان وجود دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه دستگاه ها باید آمار و اطلاعات مهاجرت، واحدهای فعال و غیر فعال، طرح های نیمه تمام و صادرات و واردات را ارائه دهند، یادآور شد: سه رویکرد در دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با همکاری دستگاه ها پیش رو دارد و حفظ اشتغال و صیانت از آن در اولویت این کارگروه است.
وی افزود: در استان مدرسه به اندازه کافی وجود دارد و جمعیت نیز رشد قبل را ندارد لذا پیشنهاد ما این است که خیرین مدرسه ساز به سمت کارآفرینی بروند.
توصیفیان با تأکید بر سند توسعه اشتغال در استان، اظهار داشت: با وجود صرف هزینه های سنگین، این سند در چند سال گذشته بروز رسانی نشده با وجود اینکه برش شهرستانی در ایجاد اشتغال در این سند تعریف شده است.
توصیفیان با بیان اینکه کل عملکرد بانک ها در پذیرش درخواست ها 255 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: مبلغ تسهیلات عقد قرارداد شده از ابتدای امسال تا دیروز 185 میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: 184 میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای سال جاری پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه 30 درصد مصوبات تسهیلات به  بخش صنعت، 36 درصد به بخش کشاورزی و 34 درصد نیز به بخش خدمات اختصاص دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این کارگروه با بیان اینکه شرکت چینی فام به عنوان شرکت برتر استان همدان در کشور انتخاب شده است، گفت: 83 درصد از تولید این شرکت صادر شده است.
حمید رضا متین با اشاره به برگزاری 62 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با 471 مصوبه بوده است، اظهار داشت: مصوبات امور بانکی 334 مصوبه، اقتصاد و دارایی، گمرک تأمین اجتماعی74 مصوبه، در امور زیربنایی 54مصوبه و معادن و صنایع معدنی یک مصوبه است.
وی ادامه داد: از این تعداد 152 مصوبه اجرایی شده و 208مصوبه در حال پیگیری برای اجراست و دیگر پروژه ها نیز در مراحل مختلف قرار دارند.
متین با بیان اینکه 817 درخواست به مبلغ یک هزار و 400 میلیارد تومان ارائه شده است، اظهار داشت: 500 میلیارد تومان در کمیته بررسی طرح ها کاهش یافته و 553 میلیارد تومان مصوب شده است.
وی همچنین تصریح کرد: تا به امروز درخواست شش طرح به مبلغ 302 میلیون دلار به صندوق توسعه ملی آماده ارسال است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه نرخ سود بدهی واحدهای تولیدی به بانکها 21 درصد است، یادآور شد: موضوع نرخ یکی از معضلات واحدها بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن