Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اعتراض مشتریان به بانک کارآفرین/بانک از حقش نگذرد اما به مشتریان هم اجحاف نکند

استاندار همدان مطرح کرد:
اعتراض مشتریان به بانک کارآفرین/بانک از حقش نگذرد اما به مشتریان هم اجحاف نکند

استاندار همدان با بیان اینکه بانک کارآفرین باید کمک حال اقتصاد باشد، یادآور شد: ما نمی گوییم بانک کارآفرین از حق خود بگذرد اما اجازه نمی دهیم که در حق مشتریانش اجحاف کند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: در صورت ارجاع درخواست واحدهای تولیدی برای اخذ تسهیلات به بانک های مرکز، مدیر و سرپرست بانک های استان باید پیگیری های خود را انجام دهند و غافل نشوند.

نیکبخت با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار 62 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است، یادآور شد: این جلسات 471 مصوبه داشته که 152 مصوبه اجرایی شده است.

وی ادامه داد: به مشکلات 340واحد در استان همدان رسیدگی شده است که 6.7 رسیدگی های کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار همدان با بیان اینکه بانک های استان همکاری بسیاری خوبی با تولیدکنندگان دارد، یادآور شد: جز یکی از بانک های خصوصی که موجبات نارضایتی مشتریان خود را فراهم کرده، دیگر بانک ها همکاری خوبی با استان دارند.

وی با تأکید بر اینکه بانک کارآفرین نمی تواند تافته جدا بافته باشد، گفت: مگر این بانک می تواند دوباره امور خلاف خود در گذشته را تکرار کند.

استاندار همدان افزود: مشتریان این بانک برآشفته شدند و می گویند بانک معتقد است هر آنچه خود می خواهد باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بانک کارآفرین باید کمک حال اقتصاد باشد، یادآور شد: ما نمی گوییم بانک کارآفرین از حق خود بگذرد اما اجازه نمی دهیم که در حق مشتریانش اجحاف کند.

استاندار همدان تأکید کرد: یک بانک باعث بر هم ریختن نظم اقتصادی شده و بنابر گفته مشتریان و تولید کنندگان باعث بی اعتمادی و ایجاد خلل در اقتصاد استان شده است که ما اجازه نمی دهیم یک بانک به اقتصاد خلل وارد کند و در صورت نیاز از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استمداد می طلبیم که در خصوص این بانک چاره اندیشی کند.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه متقاضیان می گویند فردی در بانک کارآفرین کشور فعالیت می کند که ضدتولید و مخل اقتصاد است.

نیکبخت در ادامه یادآور شد: در صورت مراجعه سرمایه گذاران به بانک ها برای دریافت تصویر قراردادها و پیگیری یارانه، بانک ها باید تصاویر قراردادها را به مشتریان ارائه دهند.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه سنگ اندازی هر بانکی در اجرای اقتصاد مقاومتی به راحتی قابل گذشت نیست، گفت: عدم همکاری بانک ها را در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را نمی پذیرند.

نیکبخت با اشاره به تعطیل شدن ذوب آهن اسدآباد یک سال پس از بهره برداری، اظهار داشت: این طرح در سال 90 راه اندازی و در سال 91 تعطیل شد که برای احیا به 10 میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد.

وی با بیان اینکه اگر مصوبات کارگروه عملیاتی نشود، مجموعه ضایع خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید گزارش اجرایی شدن طرح و اشتغال به کار نیروی انسانی طرح های تولیدی ارائه شود.

استاندار همدان در خصوص مشکل مالیاتی واحد تولید شن و ماسه گفت: امور مالیاتی استان یک سال مهلت برای پرداخت مطالبات این واحد بدهد تا پس از فعال شدن تولید،بتواند بدهی خود را پرداخت کند.

وی افزود: از شش ماه آینده تقسیط بدهی واحد شن و ماسه از کم به زیاد آغاز شود.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: ستاد تسهیل یعنی سهل کردن امور برای تولید و از دیدگاه من یعنی هر موضوعی در کارگروه مصوب می شود، اجرایی شده و مدیران حرفی مخالف آن نداشته باشند.

استاندار همدان با اشاره به معوقات 3.5 میلیارد تومانی شرکت های نمونه صنعت، فولاد کاران و لوله نورد همدان، اظهار داشت: بانک تجارت برای این سه شرکت LC به مبلغ 20 میلیارد تومان در نظر بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ایجاد تعاونی تأمین نیاز در استان، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در استان واحد سرمایه های خرد تشکیل شود.

نیکبخت با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 300 میلیارد تومان از قبال فروش گندم به کشاورزان پرداخت شده است، گفت: از قبال فروش سیب زمینی نیز دو هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

استاندار همدان ادامه داد: تأکید و توصیه ما بر این است که کشاورزان مبالغ دریافتی را در صندوق روستا سپرده گذاری کنند و طرحی را اجرا کنند که فرزندانشان در آن مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه اگر قرار است هر مدیری برای اقدامات در استان از مرکز اجازه بگیرد، دیگر چه نیازی به مدیر در استان وجود دارد، یادآور شد: تمام مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید اجرایی شود و این موضوع که مرکز مخالفت کند، قابل پذیرش نیست.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه آمار مصوبات اجرایی ستاد تسهیل استان قابلیت افزایش را دارد، اظهار داشت: باید طرح های این ستاد در شهرستانها بررسی شود و آمار ارائه شده ملموس باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توافقات هسته ای و امضای برجام اشاره کرد و گفت: به طور قطع پسابرجام دلیل چشم پوشی از اقتصاد مقاومتی نیست و باید تأثیرگذارتر، پویاتر و همه جانبه تر دنبال شود.

محمد ناصر نیکبخت با بیان اینکه پس از برجام هر شش روز یک هیئت اقتصادی وارد ایران شد، خاطرنشان کرد:18 رئی سجمهور و 40 وزیر خارجه در طول این مدت وارد کشور شدند و تردد نفت کش ها در خارک نیز 50 درصد افزایش پیدا کرد.

وی در ادامه یادآور شد: افزایش صادرات نفت از 800 هزار بشکه که قرار بود هر سال 20 درصد از صادرات آن کاسته شود، به 2.5 میلیون بشکه رسیده است.

استاندار همدان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اصل و اساسی پیگیری ها باشد، تصریح کرد: بانک توسعه صادرات با 45 کشور گشایش اعتبار و کارگذاری دارد و بانک سپه نیز با تمام کشورهای اروپایی همکاری می کند.

وی همچنین تصریح کرد: با لغو تمامی مصوبات قطع نامه های شورای امنیت در رابطه با مباحث انرژی  هسته ای، صلابت جمهوری اسلامی ایران، حمایت مردم، تدبیر مقام معظم رهبری و پیگیری دولت، امید می رود که حق و حقوق ایران دریافت شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن