Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی بدهکار سم است

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان همدان:
تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی بدهکار سم است

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان همدان تأکید کرد: تزریق نقدینگی و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای معوقات نوعی سم است.


به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، عزت اله مهرافروز در میزگرد اقتصاد مقاومتی که به میزبانی خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی استراتژی کلان است، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات در بخش های مختلف اقتصاد خواهد بود.
وی افزود: فرمول رسیدن به رشد اقتصادی در سیاست های اقتصاد مقاومتی لحاظ شده است.
مهرافروز با اشاره به اینکه ایجاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به دلیل قرار گرفتن در جنگ اقتصادی است، یادآور شد: رئیس جمهور باید خود فرماندهی اقتصاد مقاومتی را می پذیرفت و در جلسات اقتصاد مقاومتی حضور می یافت.
رئیس سازمان بسیج مهندسین استان همدان با بیان اینکه بایستی آسیب شناسی جدی در سیاست های اقتصادی کشور صورت بگیرد، یادآور شد: با توجه به این موضوع ستادهای فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانها تشکیل شد.
وی همچنین تصریح کرد: لازمه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نوعی دیده بانی همیشگی و دقیق است و باید بر اساس تکیه بر آمار دقیق اشتغال و اقصاد، سیاست ها اجرایی شود.
رئیس سازمان بسیج مهندسین استان همدان با اشاره به الگوی خاص زندگی اسلامی منطبق بر سیاست های اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: نباید با تجمل گرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد و برای شکل گیری الگوی زندگی اسلامی باید همه بخش ها سهیم باشند.
وی با بیان اینکه اعتماد به نفس ملی، روحیه جهادی و پرهیز از لقمه حرام برای پیاده سازی الگوی زندگی اسلامی ضروری است، گفت: در کنار پیاده سازی این الگو، نظام آموزشی کشور نیز باید منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل کند.
مهرافروز در ادامه یادآور شد: هنوز نظام آموزشی قدم چندانی را در راستایی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برنداشته است.
رئیس سازمان بسیج مهندسین استان همدان با بیان اینکه همه فعالیت ها باید در راستای اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: فرماندهی باید با دولت باشد اما سیاست ها باید از سوی مردم اجرایی شود و نهادسازی باید توسط مردم صورت بگیرد.
وی همچنین تصریح کرد: بازیگردانان اصلی اقتصاد مقاومتی اقشار مختلف مردمی هستند.
مهر افروز با بیان اینکه نظام رسانه ای و تبلیغاتی در اقتصاد مقاومتی نباید مورد غفلت قرار بگیرد، اظهار داشت:  تا زمانی که اقتصاد مقاومتی به فرهنگ تبدیل نشود به نتیجه نخواهد رسید.
رئیس سازمان بسیج مهندسین استان همدان با تأکید بر خصوصی سازی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: دولت باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشد و خصوصی سازی را به معنای واقعی عملیاتی کرد.
وی ادامه داد: نقش مردم را در این زمینه نباید نادیده گرفت چراکه بدون فرهنگسازی نمی توان نتیجه از سیاست های اقتصاد مقاومتی گرفت.
مهر افروز با بیان اینکه یکی دیگر از الزامات اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ارتباط تنگاتنگ دولت با صنعتگران است، اظهار داشت: صنعتگران باید به دولت اعتماد داشته باشند تا بتوانند وارد عمل شوند و همراهی کنند.
وی همچنین تصریح کرد: کسب درآمد مالیاتی با ایجاد اعتماد متقابل بین مالیات دهندگان و مالیات گیرندگان صورت بگیرد و اگر افراد بدانند که مالیات به توسعه تولید کمک می کند، به طور قطع همکاری خواهند کرد.
مهر افروز با بیان اینکه اگر تولید از اقتصاد مقاومتی حذف شود، اقتصادی باقی نمی ماند، گفت: صنعت در کشور حال و روز خوبی ندارد و همدان نیز به تبع شرایط کشور، در وضعیت مناسبی به سر نمی برد.
وی با تأکید بر پیگیری مشکلات، اظهار داشت: پاک کردن صورت مسئه هیچ مشکلی را برطرف نمی کند و مشکلی که وجود دارد باید با عزم ملی رفع شود و لازمه آن بیان مشکلات است.
مهر افروز با اشاره به تعطیلی 60 درصد از صنعت استان، یادآور شد: مابقی واحدهای تولیدی در استان نیز با ظرفیت پایین تولید می کنند.
رئیس سازمان بسیج مهندسین استان همدان تأکید کرد: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نباید فضایی باشد که برخی با رانت به این کارگروه راه یابند و از شرایط استفاده کنند و دیگر صنعتگران از شرایط بازبمانند.
وی با بیان اینکه تزریق مجدد نقدینگی به واحدهای دارای معوقات نوعی سم است، یادآور شد: وقتی صنعتگر بدهکار است با دریافت تسهیلات با سود 18 درصدی کار خود را از پیش نمی رود و بدهکارتر می شود.
مهر افروز ادامه داد: باید در بخش مدیریت دولتی در خصوص وضعیت تولیدکنندگان بروکراسی اداری مورد توجه قرار بگیرد که دستورالعمل های ابلاغی و ثبات مدیریتی به دولت برمی گردد.
وی با اشاره به اینکه هنوز مدیریت از مالکیت در واحد تولیدی تفکیک نشده است، خاطرنشان کرد: عدم تفکیک مدیریت از مالکیت موضوعی ملموس و روشن است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس سازمان بسیج مهندسین استان همدان با تأکید بر نیازسنجی از سوی تولیدکنندگان، گفت: برخی سرمایه گذاران سرمایه خود را در بخشی هزینه نمی کنند که زودبازده باشد و منجر به ورشکستگی آنها می شود.
وی ادامه داد: باید برنامه ریزی شود که محصولات تولیدی استان، حداقل در همدان به فروش برسد که این موضوع در بازاریابی و فروش باید فرهنگسازی شود.
مهر افروز با بیان اینکه یکی از دلایل ورشکستگی برخی واحدها فرسودگی ماشین آلات است، یادآور شد: باید به تولیدکنندگان کمک شود که تجهیزات و ماشین آلات بهینه شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن