Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی فعالیت500 تولیدکننده کیف و کفش در منازل مسکونی

رئیس اتحادیه کفش، کیف و چرم همدان خبر داد:
فعالیت500 تولیدکننده کیف و کفش در منازل مسکونی

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان گفت: در حال حاضر 500 تولیدکننده کیف، کفش و چرم در منازل مسکونی فعالیت می کنند و نمی توان برای این تولیدکنندگان مجوز فعالیت صادر کرد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، احمد گازرانی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان با بیان اینکه خبرنگاران سخت کوش ترین، امین ترین و مسئولیت پذیرترین افراد جامعه عنوان کرد و افزود: خبرنگاران با انعکاس به موقع اخبار می توانند یک جامعه را کمک کنند و رسالتی که بر عهده رسانه هاست مهمترین رسالت به شمار می رود.

وی با اشاره به نقش دولت در ایجاد اشتغال، اظهار داشت: با این وجود اتحادیه ها وارد کار شده و فرصت را برای اشتغال، کارآفرینی و ارزآوری فراهم کردند.

گازرانی با بیان اینکه هر ساله همایش و نمایشگاه تخصصی صنعت کیف، کفش و چرم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: صنعت چرم صنعتی قدیمی در استان است و با غافل بودن برخی مسئولان در برهه ای از زمان، این صنعت به فراموشی سپرده شد.

وی ادامه داد: از سال 90 تلاش های خوبی صورت گرفت  در سال 93 تکلیف اجرای طرح تکاپو از سازمان یونیدو به اتحادیه واگذار شد.

رئیس اتحادیه کیف، کیف و چرم همدان با بیان اینکه این دغدغه وجود داشت که چرا چرم همدان برندسازی نشده است، خاطرنشان کرد: 220 عضو در اتحادیه حضور داشتند که به 670 تولیدی کفش زنانه، 225 تولیدی کیف و ساک و در مجموع به بیش از یک هزار عضو رسید.

وی در ادامه یادآور شد: از سال 93 حمایت از این اعضا آغاز شد و تسهیلات خوبی از سوی بانک ها به اعضای اتحادیه اعطا شد .

وی با بیان اینکه 420 عضو قانونمند شدند، گفت: پرونده یکصد عضو نیز در حال بررسی است و از طرفی دیگر اتحادیه به دنبال رفع مشکلات برخی اعضا برای قانومند کردن تمام آنهاست.

گازرانی با اشاره به اشتغال برخی اعضا در منازل، اظهار داشت: مجوز فعالیت و قانونمند شدن شامل این اعضا نمی شود و سعی بر این است که روند در این حوزه تغییر یابد.

وی همچنین تصریح کرد: با اخذ تسهیلات ماشین آلات به روز خریداری شده است اما برخی از این فراد مشکل سرمایه در گردش و مواد اولیه دارند و این وعده داده شده که تسهیلات ویژه ای از صندوق کارآفرینی امید به اعضا اعطا شود.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان به برگزاری دومین نمایشگاه کیف، کفش و چرم در سال گذشته و حضور 52 برند شامل 18 برند از همدان، 30 برند از تبریز و چهار برند از سایر استانها اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه سوم 31 برند از همدان حضور فعال دارند و 14برند از تبریز و 16 برند نیز از دیگر استانها حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: نمایشگاه با حضور 20   برند آغاز شد و در اولین نمایشگاه همدان سه یا چهار غرفه بیشتر نداشت و با برنامه ریزی های جامع نیمی از غرفه ها به همدان اختصاص یافته است.

گازرانی با بیان اینکه هدف طرح تکاپو حمایت و پیش بردن یکی از صنایع با حمایت سازمان یونیدو است، یادآور شد: در همدان صنعت کیف، کفش و چرم بهترین رسته ای بود که توان حمایت از آن وجود داشت و فرصت اشتغال در آن وجود داشت.

وی افزود: باید در این رسته های مورد حمایت 9 هزار نفر مشغول به کار می شدند که در این رسته فضای برای اشتغال این تعداد افراد وجود دارد.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان با بیان اینکه 10 تولید کننده استان در 26 مردادماه در نمایشگاه کفش و چرم گرجستان حضور پیدا خواهند کرد، اظهار داشت: 23 دوره آموزشی نیز برای تولیدکنندگان کیف و کفش استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی کیف، کفش و چرم همدان در هتل باباطاهر از 20 تا 22 مردادماه، گفت: علاقمندان می توانند از ساعت 16 تا 22 با مراجعه به هتل باباطاهر از نمایشگاه بازدید کنند.

گازرانی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اتحادیه تسهیل ضوابط در بانک کارآفرین برای استفاده از تولیدکنندگان استان همدان، یادآور شد: تلاش بر این است که این صنعت در همدان احیا شود اما وقتی به بانک مراجعه می شود ضوابط سختی وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد: فرهنگ غلطی ایجاد شده که وقتی برخی برای دریافت تسهیلات مراجعه می کنند و موفق به دریافت وام نمی شوند به گونه ای رفتار می کنند که دیگر تولیدکنندگان نیز از اخذ تسهیلات منصرف می شوند.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان با اشاره به تشکیل انجمن صنعت چرم در استان، خاطرنشان کرد: سعی بر این است که هم از اعضاحمایت و هم بانک اطلاعاتی از تولید کنندگان تشکیل شود.

وی ضعف برندسازی در استان همدان را ناشی از عدم توجه دولت عنوان کرد و افزود: چقدر تولیدکنندگان استان باید برای تولیدکنندگان دیگر استانها تولید کنند و استان برندی نداشته باشد.

گازرانی با اشاره به فعالیت یک هزار و 429 صنعتگر کیف، کفش و چرم در استان، یادآور شد: 500 واحد شناسایی شدند که در منازل فعالیت می کنند و امکان صدور مجوز برای این تولیدکنندگان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ترکیه حمایت خوبی از تولیدکنندگان خود برای حضور در نمایشگاه های بین المللی می کند، تصریح کرد: تا سال 91 در ایران از سوی سازمان توسعه تجارت، یارانه نمایشگاهی در نظر گرفته می شد و 80 درصد هزینه ها پرداخت می شد اما از سال 91 بودجه ای برای پرداخت یارانه لحاظ نشده و تولیدکنندگان با هزینه شخصی توان شرکت در نمایشگاه ها را ندارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن