Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی احیای 14 واحد تعطیل همدان در سال جاری/اختصاص15 میلیارد تومان اعتبار به مناطق حاشیه شهر همدان

فرماندار همدان خبر داد:
احیای 14 واحد تعطیل همدان در سال جاری/اختصاص15 میلیارد تومان اعتبار به مناطق حاشیه شهر همدان

فرماندار همدان گفت: 52 واحد تولیدی در سال گذشته تعطیل بودند که از این تعداد 14 واحد در سال جاری احیا شدند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، علی تعالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیئت های مختلفی از روسیه،کره جنوبی و دیگر کشورها به استان سفر کرده اند، خاطرنشان کرد: همدان یکی از چهار استانی است که در حوزه اشتغال قدم های خوبی را برداشته است.

تعالی ادامه داد: امید می رود با تلاش های صورت گرفته وضعیت اقتصادی استان بهبود یابد و شرایط بهتری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه نظام برای برپایی حکومت شیعی هزینه های بسیاری را صرف کرد، خاطرنشان کرد: جوانان ما برای برپایی ارزش های اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها شهید شدند تا نظام ارزشی در کشور حاکم شود.

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به هجمه فرهنگی موجود از سوی دشمن، گفت: اگر ملتی هویت خود را از دست دهد در عرصه اقتصادی نیز نمی تواند هویت خود را حفظ کند که بنابر این موضوع دوست های مختلف در عرصه فرهنگ فعالیت کردند.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی و جتماعی حلقه های اثرگذار بر هم هستند و وضعیت اشتغال و بیکاری در استان اثرات بسیار ناگواری را در بخش فرهنگی و اجتماعی داشته است.

تعالی با بیان اینکه اگر از لحاظ اقتصادی به جوانان توجه نشود آسیب های زیادی را متحمل خواهیم شد، گفت: اگر در خصوص فراغت جوانان تفکری صورت بگیرد با توجه به هچمه های موجود می توان آسیب ها را کاهش داد.

وی افزود: بیکاری و اعتیاد دو موضوع اثرگذار بر یکدیگر هستند و متأسفانه وضعیت در بخش اعتیاد مطلوب نیست و روند صعودی را در این بخش شاهد هستیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه نباید در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی سیاه نمایی کرد، اظهار داشت: همدان در زمینه فرهنگی و اجتماعی وضعیت خوبی دارد و در مراسمات مختلف جوانان حضور فعال دارند.

تعالی ادامه داد: نمی توان گفت که نواقصی وجود ندارد اما وضعتی مطلوب است و از لحاظ ایجاد نشاط اجتماعی، برنامه های فرهنگی خوبی برگزار شد و این موضوع نشان دهنده پویا بودن جامعه است.

وی با بیان اینکه در  طول سال گذشته مشکلات اقتصادی محلات احصا شده است، یادآور شد: با جلساتی که با نهادهای مختلف برگزار شد 15 میلیارد تومان برای رفع مشکلات حاشیه شهر همدان اختصاص داده شد که پنج میلیارد تومان از سوی استانداری و فرمانداری، پنج میلیارد تومان از سوی شهرداری و پنج میلیارد تومان نیز از سوی بنیاد مسکن تخصیص یافته است.

فرماندار شهرستان همدان به محرومیت مناطق حاشیه شهر، خاطرنشان کرد: به تدریج به جمعیت حواشی شهر افزوده می شود و این در حالی است که امکانات اندک و درخواست ها بسیار است و امید می رود با اعتبار اختصاص یافته بتوان برخی مشکلات را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه این اعتبار در حوزه های مختلف توزیع می شود، اظهار داشت: اعتبارات متناسب با نیازهای هر منطقه هزینه خواهد شد.

علی تعالی با اشاره به معضل خدمات زیربنایی در مساکن مهر، یادآور شد: علیرغم اینکه دستگاه ها اعتباری در اختیار نداشتند در خصوص اختصاص خدمات زیربنایی به مساکن مهر وارد عمل شدند.

وی همچنین تصریح کرد: 10 درصد از واحدهای مسکن مهر تا سال 96 آماده خواهد شد و از لحاظ تأمین زیرساخت ها جزء بهترین مساکن مهر در کشور به شمار می رود هرچند جانمایی در برخی موارد به سختی انجام شده است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه مشکلاتی در خصوص وجود مراکز بهداشت، نیروی انتظامی و مدارس در این مناطق وجود دارد، گفت: امید می رود که با مذاکرات صورت گرفته، دولت در این زمینه ورود پیدا کرده و نیازها را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی های صورت گرفته تهاترهایی انجام و اماکنی برای تفریح مردم در نظر گرفته خواهد شد.

تعالی با بیان اینکه در آسفالت معابر مساکن مهر اقداماتی صورت گرفته است، یادآور شد: علاوه بر آسفالت معابر، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی نیز در این مساکن در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان همدان به مشکلات ترافیکی در جاده های منتهی به گنج نامه و سد اکباتان اشاره و تصریح کرد: در روزهای تعطیل مسیر منتهی به این دو محل، با ترافیک سنگینی روبه رو است و این نشان می دهد که مسیرهای مورد نظر ظرفیت تعداد بالای گردشگران را ندارد.

وی اضافه کرد: در محور امامزاده محسن نیز مشکلات ترافیکی وجود دارد و در این راستا بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اقداماتی صورت خواهد گرفت.

تعالی با بیان اینکه سه فرضیه برای روان سازی ترافیک در مسیر گنجنامه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: بر اساس پیشنهادات صورت گرفته فرضیه اول این است که پارکینگی در ورودی مسیرگنجنامه احداث و مسافران با تاکسی و ون به گنجنامه منتقل شوند.

وی افزود: دسترسی های عمودی نیز برای تردد آمبولانس ها در مسیر گنجنامه در نظر گرفته خواهد شد.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه یک مرکز گردشگری در بالادست سد جانمایی شده است، اظهار داشت:طرح مطالعاتی این منطقه تدوین شده و علاوه بر ایجاد مرکز گردشگری، تعریض جاده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین ازدواج در شهرستان همدان، یادآور شد: این مجمع تشکلی نوپاست و امید می رود با کمک مردم بتواند بیش از پیش در زمینه ازدواج کمک کند.

تعالی با بیان اینکه شایعاتی در خصوص تک دوره ای بودن دولت فعلی، خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است که کاندیدایی در قد و قواره رئیس جمهور فعلی برای دولت بعدی وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به تجربیات، خدمات دولت و اقبال عمومی به هیچ عنوان پیش بینی تک دوره ای بودن دولت نمی شود و دولت تدبیر و امید در دوره دوازدهم نیز در خدمت مردم خواهد بود.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به قدرتمند بودن دستگاه امنیتی، یادآور شد: در سال های اخیر کشور در حلقه آتش قرار دارد و به طور قطع اگر گروهک های تروریستی همچون داعش توان ورود داشتند، دستگاه های امنیتی هم در داخل کشور و هم در بخش برون مرزی از ورود آنها جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: در همدان نیز در سال گذشته یک گروه شناسایی و در زمانی که این گروه در آستانه اقدامات تروریستی بود از سوی دستگاه های امنیتی منحدم شد.

تعالی با بیان اینکه امسال به دلیل نزول برکات آسمانی بیش از 50 تا 60 درصد تولید گندم در استان افزایش یافته است، گفت: پارسال 38 هزار تن گندم و در سال جاری 62 هزار  تن گندم خریداری شده و امید می رود که به 70 هزار تن افزایش یابد.

وی افزود: مشکل مطالبات گندم کاران تا چند روز آینده برطرف خواهد شد.

فرماندار شهرستان همدان تعداد واحدهای تولیدی تعطیل همدان در سال گذشته را 52 واحد عنوان کرد و افزود: 14 واحد در سال قبل به چرخه تولید بازگشتند و در سال جاری نیز به نوبت واحدهای در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکلات خود را مطرح می کنند و تسهیلات و سرمایه در گردش مورد نیاز این واحدها مورد بررسی قرار می گیرد.

تعالی ادامه داد: همدان به سمتی می رود که 90 درصد از واحدهای تعطیلی شهرستان احیا شوند و 10 درصد باقی مانده نیز مربوط به واحدهایی است که مالکان آنها تمایلی به فعالیت ندارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن