Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزايش 20 درصدي توليد عسل در شهرستان همدان

فرماندار همدان خبر داد:
افزايش 20 درصدي توليد عسل در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: با توجه به نزولات جوي مناسبي که داشتيم شاهد پوشش گياهي مناسب در مناطق کوهستاني و افزايش توليد بسياري از محصولات کشاورزي و توليدات دامي هستيم.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان، علي تعالي از پيش بيني افزايش 20 الي 25 در صدي توليد عسل در شهرستان همدان خبر داد و افزود : در حال حاضر 215 زنبور دار با 17 هزار کندو در سطح شهرستان فعال هستند که سال گذشته حدود 200 تن عسل توليد کردند.

وي با اشاره به توليد يک هزار و 700 تن عسل سال گذشته در استان اضافه کرد : شهرستان همدان در توليد عسل رتبه پنجم استان را دارد و استان نيز در اين شاخص رتبه نهم را در کشور دارد.

فرماندار شهرستان همدان توجه به تسهيلات مورد نياز توليد کنندگان بخش کشاورزي را از جمله مواردي دانست که دولت عنايت ويژه اي به آن داشته و اظهار کرد : توسعه اينگونه مشاغل در ابعاد خرد و غير صنعتي مي تواند تا حد زيادي در بهبود وضعيت اشتغال بويژه در بخش روستايي موثر باشد.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان همدان نيز بسته بندي نا مناسب توليدات بخش کشاورزي را از جمله آسيبهاي اين بخش دانست و افزود: بسته بندي غير جذاب و عرضه فله محصولات بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

جواد رشيدي با اشاره به لزوم برند سازي در عرضه توليدات بخش کشاورزي تصريح کرد: با افزايش نظارت بر واحدهاي توليدي و بهبود کيفيت مي توان توليدات خرد محصولات کشاورزي را تجميع و با برندسازي در اين عرصه موفق تر باشيم.

مراسم جشن برداشت عسل در زنبورستان برادران سنجيده واقع در دره مرادبيگ از توابع بخش مرکزي همدان برگزار شد .

اين واحد توليدي با يک هزار کلوني زنبور درسال حدود 5تن عسل خالص توليد مي کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن