Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افتتاح 22 شرکت تعاونی در همدان

سرپرست تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان خبر داد:
افتتاح 22 شرکت تعاونی در همدان

سرپرست اداره کل  تعاون،کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: اجرای موفق و بهتر اقتصاد مقاومتی در گروی حمایت و تقویت اقتصاد بخش تعاونی است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، سید احمد توصیفیان اظهار داشت: اجرای موفق و بهتر اقتصاد مقاومتی در گروی حمایت و تقویت اقتصاد بخش تعاونی است چراکه اقتصاد تعاونی با حضور مردم شکل می‌گیرد

وی ضمن تاکید بر لزوم تبیین جایگاه تعاون در اقتصاد کشور اذعان نمود : توسعه و ترویج فرهنگ تعاون را با جدیت دنبال می کنیم و اعتقاد داریم ارتقاء دانش و توانمندی مدیران و اعضاء تعاونیها می تواند اثر بسزایی در تقویت و توسعه این بخش ایفا نماید که این مهم تنها از طریق آموزش وتوسعه وگسترش تعاونیها محقق خواهد شد.                                                                                                                                                                                                          

وی افزود: ارائه آموزشهای مرتبط و متناسب با سرفصلها و مباحث تعاون می تواندموجب ارتقاء دانش تعاونگران گردیده و از این طریق بسترهای رشد و شکوفایی این بخش را که نقش بزرگ و غیر قابل انکاری در توسعه اقتصادی دارد پدید آورد .

توصیفیان اضافه کرد: در نگاه اندیشمندان و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تعاون از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به مجموعه وسیع و عظیم ظرفیت‌ها در سخت‌افزارها و نرم افزارها در بخش تعاون، فرهنگ مطلوب تاریخی و مذهبی در خصوص تعاون و ارزش‌های بی‌بدیل آن، چارچوب تعاون یک قالب بسیار مناسب برای فعالیت فعالان اقتصادی است.

توصیفیان بیان کرد: فعالیت تعاونی‌های استان در بخش تولید و ارائه خدمات ارزان‌تر و رقابتی‌تر از سایر بخش‌ها است. امروز در کشورهای با نظام سرمایه‌داری اقبال وسیعی به تعاون وجود دارد و آن‌ها با شدت و قوت در گسترش تعاونی‌ها در حال تلاش هستند.

وی خاطرنشان ساخت : بخش عظیمی از اقتصاد کشورهای سرمایه‌داری را اقتصاد بخش تعاون تشکیل می‌دهد و باید برای گسترش فرهنگ تعاون و دمیدن روح تعاون در فعالیت‌های اقتصادی و گروه‌های مختلف فعالان اقتصادی در استان تلاشی بی‌بدیل انجام شود. وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تعاون گفت: تعاون طرح‌هایی به عنوان یک جایگاه قانونی و ارکان اقتصادی در قانون اساسی پیش‌بینی شده‌اند.

توصیفیان تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به تعاون و تعاونی توجه ویژه داشت و از سرمایه‌های خرد مردم در ایجاد تعاونی استفاده کرد

وی ادامه داد: تعاونی‌ها باید در قالب اتحادیه‌ها، پیگیر فعالیت‌های خود باشند و بخش دولتی وظیفه آموزش و پشتیبانی را برعهده دارد و اگر اتحادیه‌های تعاونی به همراه اتاق تعاون با کمک دولت در حمایت از بخش تعاون فعالیت کنند، اثرگذارتر خواهند بود.

توصیفیان تاکید کرد: 13 شهریور روز تصویب قانون بخش تعاون نامگذاری شده است و بر این اساس از 13 تا 19 شهریورماه به عنوان هفته تعاون در نظر گرفته شده است لذا در راستای معرفی بخش تعاون و تجلیل از نمونه های برتر تعاونی در سطح  ملي ، استاني و شهرستاني مراسم های مختلفی متناسب با روزشمار تعیین شده به شرح ذیل برگزار می گردد.

وی در ادامه با اشاره به روز شماره هفته تعاون خاطرنشان کرد: شنبه 13 شهریورماه با عنوان تعاون، تحکیم وحدت و همدلی، یکشنبه 14 شهریورماه با عنوان تعاون، اقتصاد مقاومتی و تأمین مالی تعاونی ها، دوشنبه 15 شهریورماه با عنوان تعاون، توسعه، مدیریت و بهره وری، سه شنبه 16 شهریورماه با عنوان تعاون و ترویج کار جمعی، چهارشنبه 17 شهریورماه با عنوان تعاون، توسعه کارآفرینی و اشتغال، پنج شنبه 18 شهریورماه با عنوان تعاون، توسعه بازار و صادرات و جمعه 19 شهریورماه با عنوان تعاون و توسعه منطقه‌ای و روستایی  است.

توصیفیان به برنامه های اجرایی در استان همدان در طول این هفته اشاره کرد و افزود: این برنامه ها شامل دیدار تعاونگران با ائمه جمعه در سطح استان و شهرستان ها و عطرآگین نمودن گلزار شهدا، تجلیل از تعاونگران برتر ملي با حضور مقامات کشوری، تجلیل از 18 تعاونی برتر استانی، یازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان همدان با حضور استاندار در روز یکشنبه 14 شهریورماه، افتتاحیه 22 طرح شرکت تعاونی در هفته دولت و تعاون، برگزاری گردهمایی ها و سمینارهای تخصصی تعاونی ها در سطح استان، بازدید از شرکت های تعاونی برتر  ونمونه، ارائه تخفیفات ویژه توسط شرکت های تعاونی در این هفته، حضور تعاونگران در نماز جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری و نشست تخصصی نقش و جایگاه تعاونی ها در توسعه صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی و افتتاح کلینیک مشاوره توسعه تعاون است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن