Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی توجه به برچسب صحت عملکرد ترازوی فروشگاه ها برای جلوگیری از کم فروشی

مدیرکل استاندارد استان همدان به مردم توصیه کرد؛
توجه به برچسب صحت عملکرد ترازوی فروشگاه ها برای جلوگیری از کم فروشی

مدیرکل استاندارد استان همدان از بازرسی و آزمون 3 هزار و 406 وسیله توزین و سنجش سبک واحدهای صنفی سطح استان از قبیل انواع ترازوی الکترونیک، دو کفه‌ای و انواع وزنه‌ها خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، محمد مددی با اشاره به نظارت بر چگونگی ساخت وسایل سنجش توسط اداره کل استاندارد اظهار کرد: این اقدام به منظور اطمینان از صحت کار این وسایل و جلوگیری از کم‌فروشی انجام می‎شود.

وی با اشاره به بازرسی و انجام آزمون‌های دوره‌ای وسایل سنجش و توزین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، به منظور اطمینان از صحت کار وسایل توزین و سنجش، بر روی 3 هزار و 406 وسیله توزین و سنجش اصناف استان بازرسی و عملیات بررسی صحت عملکرد انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان افزود: این بازرسی بر روی وسایلی از قبیل انواع ترازوی الکترونیک، دو کفه‌ای و انواع وزنه‌ها انجام شده است.

وی در ادامه از ممنوعیت استفاده از وسایل سنجش فاقد برچسب آزمون اولیه و یا دوره‌ای در داد و ستد و ارائه خدمات عمومی خبر داد.

مددی با بیان اینکه با متخلفان برخورد خواهد شد، گفت: از دارندگان وسایل سنجش درخواست می‎شود به منظور اطمینان از صحت کار وسایل و جلوگیری از کم‎فروشی و یا زیاده‎فروشی، با بازرسان استاندارد برای انجام عملیات بازرسی و آزمایش‎های اولیه و یا دوره‎ای، همکاری کنند.

وی از شهروندان نیز خواست برای حفظ حقوق و اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش به وجود برچسب صحت عملکرد دقت کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:‌ این برچسب صحت عملکرد حاوی نام وسیله، شماره شناسایی، تاریخ آزمون، تاریخ انقضا و کد آزمایش‎کننده بر روی ترازوها است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن