Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی حقوق ماهانه اعضای شورای نگهبان

حقوق ماهانه اعضای شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حقوق ماهانه  اعضای این شورا  حدود 5-4 میلیون تومان است، اعلام کرد که  تنها تفریحش  خواندن کتاب است و هنوز خودروی پرایدش  را سوار می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، عباسعلی کدخدایی در گفت وگوبا برنامه «بدون تعارف» سیما در پاسخ به این سوال که  آیا آقای جنتی اهل شوخی هستند گفت: گاهی نکاتی مطرح می شود مزاحی می شود گاهی هم مطالبی را که (در فضای مجازی ) درباره ایشان مطرح می شود ، خدمت ایشان می بریم که ایشان هم خنده ای می کنند و از کنارش می گذرند.

کدخدایی در خصوص علت اعتماد آیت ا... جنتی به وی ابراز داشت: شاید از این بابت مورد علاقه ایشان هستم که حرف هایم را صریح و پوست کنده می زنم.وی حقوق اعضای شورای نگهبان را نزدیک 4 تا 5 میلیون  اعلام کرد و پرچالش ترین مقطع این شورا را زمان  انتخابات  ریاست جمهوری سال 88 و ایجاد فتنه دانست.

کدخدایی با اشاره به اینکه صبح روز پس از انتخابات نماینده آن کسانی که ادعای تقلب کرده بودند در شورا بودند و صحت انتخابات را تایید کردند اما بعد موضوع تقلب مطرح شد گفت: آن مقاطع حساس تاریخ بود حتی مسئولان وقت که بعضا دچار تردید شده بودند به ما مراجعه می کردند و وقتی آمار و مستندات را می دادیم قانع می شدند و می رفتند.

 وی در خصوص اینکه چقدر امکان تخلف در انتخابات وجود دارد گفت: قانون فعلی خلاء هایی دارد که امکان تخلفات را افزایش می دهد مثلا  در بحث تبلیغات، خرید و فروش آرا یا توهین و افترای رقبا به هم تخلفاتی است که داریم و باید تدبیر شود.سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه هنوزهم  پراید سوار است گفت: برای کارهای شورا از ماشین شورای نگهبان استفاده می کنم اما پراید به عنوان ماشین دم دستی ام است.

 سخنگوی شورای نگهبان در خصوص اصل 86 قانون درباره مصونیت نمایندگان و بحث ها درباره یکی از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران گفت: نمی خواهم مصداقی ورود کنم چون نمی دانم پرونده چه بوده است اما  اگر «جرایم» باشد قوه قضاییه می تواند ورود کند.وی در پاسخ به اینکه آیا شورای نگهبان تا به حال اشتباه کرده است گفت: بنده چندبار اعلام کردم اگر اشتباهی کردیم عذرخواهی می کنیم و اگر قابل جبران باشد حاضریم جبران کنیم. دبیرشورای نگهبان نیز یکی دوبار در خطبه های نماز جمعه حلالیت طلبیدند و عذرخواهی کردند.

کدخدایی در پایان با بیان اینکه محافظ شخصی ندارم گفت: تنها تفریحم در زندگی کتاب خواندن است.

منبع: خبرآنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن