Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی از آسیب دیدگی یک خبرنگار و ماجرای حقوق کهکشانی تا قطار ماشین‌های لوکس

روایتی از سفر معاون رئیس جمهور از نوبران تا ملایر؛
از آسیب دیدگی یک خبرنگار و ماجرای حقوق کهکشانی تا قطار ماشین‌های لوکس

صبح امروز ریل راه آهن همدان- تهران برای اولین بار میزبان قطاری شد که سخنگوی کاروان تدبیر و امید را به همدان می رساند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، ساعت 7/30 صبح امروز جمعی از مدیران حوزه راه در کنار تعدادی از کاکنان سازمان برنامه و بودجه با استاندار همدان و هیئت همراهش، عازم آخرین نقطه ریل گذاری راه آهن همدان- تهران(البته در حال حاضر) در شهر نوبران استان مرکزی شدند تا با ورود معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، طرح 11 ساله همدان را که در چند روز پیش 200 میلیارد تومان برای به حرکت درآوردن چرخ قطار همدان- تهران، به آن تزریق شده بود، بازدید کنند.

خبرنگاران نیز در کنار این کاروان به شهرستان نوبران رفتند و با  توجه به سرعت پایین خودروی در نظر گرفته شده و بخاری خاموش آن، تا به محل شروع بازدید رسیدند به سمت استاندار رفته و گلایه های خود را مطرح کردند که نتیجه آن هدایت اجباری آنها به سمت یکی از ده ها خودروی اعزامی بود. خودروهایی که برخی از آنها با یک سرنشین از همدان تا نوبران آمده بودند.

پس از نزدیک به یک ساعت انتظار قطار راه آهن تهران- همدان به نوبران رسید و محمدناصر نیکبخت استاندار همدان و تیم همراه به استقبال محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور رفتند که در کنار او چهره هایی آشنا همچون امیر خجسته و حمیدرضا حاجی بابایی دو نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی دیده می شد که یکی همواره از پیگیری این طرح خبر می دهد و دیگری از تلاش برای پایه گذاری این طرح برای همدان.

نوبخت پس از ورود خود به محل مورد نظر از اختصاص بیش از انتظار بودجه راه آهن همدان- تهران خبر داد و اختصاص اعتبار را 172 درصد عنوان کرد و این موضوع بارها در طول سفر از سوی او مطرح شد. چه بسا اختصاص اعتبار 200 میلیارد تومانی برای جان بخشیدن به روح نیمه جان 11 ساله که در میان سخنان مسئولان، هرچند وقت یکبار جان می گیرد اما در دنیای واقعیت اتفاقی نمی افتد، از افتخارات دولت تدبیر و امید به شمار می رود.

پس از سخنان اولیه نوبخت، کاروانی از خودروهای لوکس شاسی بلند که تعداد آنها نزدیک به 20 دستگاه می رسید به راه افتادند تا به اولین ایستگاه داخلی شهر همدان برسند.

پس از ساعتی تیم بازدیدکننده به محل اجرای طرح شرکت عصرطلایی هگمتانه که همان محل جانمایی شده ایستگاه راه آهن همدان نیز به حساب می آمد، رسید و نوبخت اینبار از تأمین 600 میلیارد تومان از اعتبار 800 میلیارد تومانی مصوب سفر ریاست جمهوری به همدان خبر و وعده داد که 200 میلیارد تومان باقی مانده نیز تا پایان آذرماه تخصیص یابد تا دیگر طرح های همدان نیز به ثمر برسد که با این حساب در ماه های سرد سال کارگران باید مشغول کار باشند.

مقصد بعدی محمدباقر نوبخت ایستگاه داخلی شهر همدان واقع در منطقه رباط شورین بود که این بازدید آسیب دیدگی یکی از خبرنگاران را نیز به همراه داشت؛ به طوریکه وقتی خبرنگار مذکور به رسم بازدیدهای مدیران از پروژه ها و دویدن در مقابل آنها برای ثبت صدا و تصویر، می دوید با یک ستون برخورد کرد و سر او دچار آسیب شد و همین اتفاق واکنش نوبخت را به دنبال داشت.

او بارها تکرار کرد که من فقط نگران حال شما خبرنگاران هستم؛ این پروژه مهم است اما جان شما مهم تر است چراکه شما جوانان سرمایه های این مملکت هستید.

نیکبخت استاندار همدان که مدتی است از به علت پادرد کمتر می تواند سختی راه را تحمل کند، در نیمه این بازدید نوبخت را تنها گذاشت و به سمت خودرو رفت تا استراحت کند و نوبخت پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد که در این میان پرسش در خصوص حقوق های نجومی این واکنش را به دنبال داشت: درایفت حقوق بالای 20 میلیون تومان زا سوی افراد بر اساس مجوزهای قانونی و یا غیرقانونی بوده است. اگر این حقوق ها نجومی باشد حقوق کهکشانی را ببینید که دیگر چیست؟

در این میان عده ای از کارگران پروژه نیز به دنبال این بودند که درخواست خود مبنی بر پرداخت حقوق معوق را با معاون رئیس جمهور در میان بگذارند که موفق نشدند.

پس از این بازدید، کاروان به سرعت عازم ملایر شد تا از ایستگاه راه آهن این شهرستان نیز بازدید کند که در طول مسیر، نوبخت و نیکبخت و دیگر همراهان تصمیم به تعویض خودروی خود قرار گرفتند و از خودرویی با صندلی های فشرده و شرایطی سخت خود را به لندکروز استانداری رساندند و سپس تیم به سمت ملایر حرکت کرد.

با رسیدن به ایستگاه ملایر دو کودک با دسته گل به میزبانی نوبخت و نیکبخت آمدند و با قرائت متن پرمهر خود نسبت به دولت تدبیر و امید، از نمایندگان دولت یازدهم استقبال کردند.

نوبخت در جریان بازدید از این پروژه نیز نوید اتصال راه آهن همدان- تهران سنندج و همدان- ملایر- کرمانشاه به شبکه ریلی ملی و بین المللی را داد که با بهره برداری پروژه راه آهن همدان- تهران تا سال آینده بخشی از این وعده محقق می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از این بازدید به سمت شهر فیروزان رفت تا از روند اجرای پروژه راه آهن همدان- ملایر- کرمانشاه در این محل نیز بازدید کند و پس از آن عازم استان کرمانشاه برای بررسی بخش دیگر طرح در این استان شود.

این سفر که قرار بود دو هفته پیش انجام شود اما به دلیل تقدیم لایحه بودجه سال 96 به مجلس به تعویق افتاد، پس از اختصاص اعتبار 200 میلیارد تومانی به پروژه راه آهن همدان- تهران انجام شد تا هم بازدید از روند پروژه از سوی نماینده دولت صورت بگیرد و هم اقدام قابل توجه(!) دولت در اختصاص اعتبار بیش از مبلغ مصوب بارها به گوش مردم برسد و امید می رود که این سفر منجر به پایان یافتن خبر تکراری « به گوش رسیدن سوت قطار همدان» باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن