Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی گردشگری محور توسعه همدان اما محروم از تسهیلات بانکی

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان مطرح کرد:
گردشگری محور توسعه همدان اما محروم از تسهیلات بانکی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: اگر گردشگری محور توسعه استان است باید این بخش برای پرداخت تسهیلات مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، علی مالمیر در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با اشاره به مشکل طرح گردشگری مروارید غلطان همدان، اظهار داشت: شهرداری مبلغی را به عنوان عوارض برای این طرح مشخص کرده که مشکلاتی را برای این طرح ایجاد کرده است.

وی افزود: طرح‌های گردشگری نمی توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند در حالیکه برخی هتل های استان می توانند با دو میلیارد تومان به بهره برداری برسند و متأسفانه تسهیلاتی برای طرح های بخش گردشگری در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان این طرح از سال 89 آغاز شده است، خاطرنشان کرد: طرح مروارید غلطان برای دو میلیارد تومان سرمایه گذاری چهار سال به شهرداری مراجعه کرد تا پروانه ساخت و تغییر کاربری بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: عوارض طرح یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود که به هشت میلیارد و 400 میلیون تومان رسید.

مالمیر با بیان اینکه 300 نفر اشتغال مستقیم در مجموعه گردشگری مروارید غلطان ایجاد شده است، گفت: مشکلات زیادی در اجرای طرح وجود دارد که یکی از این مشکلات، سندی است که به دلیل بدهی عوارض در اختیار شهرداری قرار گرفته و با توجه به این موضوع، بانک ها تسهیلات پرداخت نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید در تغییر کاربری طرح های گردشگری مبلغی به عنوان عوارض دریافت شود، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر مصوب کرده بود که در صورت عدم بهره برداری در طول دو سال، معافیت های عوارض حذف می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن