Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تنها نیم درصد از روستاهای همدان گاز ندارند/41 درصد مصرف گاز همدان به نیروگاه‌ها اختصاص دارد

تنها نیم درصد از روستاهای همدان گاز ندارند/41 درصد مصرف گاز همدان به نیروگاه‌ها اختصاص دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از برخورداری 99.5 درصد از خانوارهای روستایی از گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدمهدی مهدوی با اشاره به عرضه سوخت مایع در کشور و صرفه جویی در مصرف غیرضروری گاز، اظهار داشت: دو برنامه اساسی در استان همدان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تعیین شده که بر این اساس قرار شد شرکت گاز در سال جاری 26 هزار مشترک جدید شهری و روستایی را از نعمت گاز برخوردار کند.

وی افزود: زیرسازی در استان صورت گرفته و 19 هزار و 700 مشترک جدید به استان اضافه شده که اختلاف آمار نسبت به سهم مشخص شده، به عدم مراجعه افراد برای اشتراک بر می گردد.

مهدوی با اشاره به سهم اشتراک پذیری 14 هزار و 200   خانوار روستایی در استان همدان، اظهار داشت: اشتراک پذیری 19 هزار و 295 خانوار صورت گرفته که 13 درصد بیش از سهم استان است.

وی افزود: 985 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند که در سال جاری 55 روستای جدید از گاز بهره مند شدند و در مجموع گازرسانی به 174 روستا، سهم دولت تدبیر و امید است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به برخورداری 99.5 درصد از خانوارهای روستایی از گاز، گفت: نفوذ گاز در روستاهای کشور 75 درصد و در همدان 99.5 درصد و نفوذ گاز در خانوار شهری کشور 93 درصد و در همدان 100 درصد است.

مهدوی افزود: 33 روستای فاقد سکنه در استان وجود دارد و با این حساب می توان گفت که یک هزار و 13 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در سال قبل 320 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه شهید مفتح به عنوان مرکز پر مصرف عرضه شد، خاطرنشان کرد: امسال 980 میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای نیروگاه تأمین شده که سه برابر سال قبل است و اگر محدودیت وجود نداشت به یک هزار و 220 میلیون متر مکعب می رسید.

وی ادامه داد: مصرف گاز نیروگاهی استان در سال قبل 850 میلیون مترمکعب بود که به یک هزار و 250 میلیون مترمکعب رسیده و 41 درصد از مصرف گاز استان را به خود اختصاص می دهد.

مهدوی با بیان اینکه در جایگاه های سی ان جی مصرف شش درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: 400 واحد سفالگری پراکنده در لالجین فعال هستند که قرار بر این شده به واحدی متمرکز منتقل شوند.

وی ادامه داد: هفت میلیون لیتر نفت سفید برای این واحدها تأمین شده که باید توجیه پراکندگی مراکز سفالگری لالجین اعلام شود تا ببینیم گازرسانی به واحدهای پراکنده باید صورت بگیرد یا در قالب شهرک سفال گازرسانی شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه 30 درصد از فروش گاز به یارانه ها اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: بدهی به شرکت گاز استان به 150 میلیارد تومان رسیده که تقاضای ما این است ترتیب مؤثر برای پرداخت دیون دولتی داده شود چراکه برخی مشترکین، مقاومت معناداری را برای پرداخت مطالبات خود دارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن