Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه همدان به 30 میلیارد تومان نیاز دارد

افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه همدان به 30 میلیارد تومان نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: افتتاح فاز دوم تصفیه خانه همدان به 30 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سیدهادی حسینی بیدار با بیان اینکه تصفیه خانه همدان به طور ناقص افتتاح شد، خاطرنشان کرد: زمانی اعلام شد که تصفیه خانه کیفیت آب مورد نیاز برای پساب را تأمین نمی کند چون تصفیه خانه 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و برای بهره برداری کامل به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

وی افزود: تلاش بر این بود که بتوان بدون اعتبار طرح را پیش برد و کیفیت را ارتقاء داد که تیمی مخصوص تشکیل شد و در آزمایشگاه، فرآیندها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه این پروژه در لیست طرح هایی قرار گرفت که تیم های خارجی نسبت به بررسی طرح اقدام کنند، اظهار داشت: بهبود کیفیت پساب فاضلاب تصفیه خانه همدان از اقدامات ارزشمند و مهمی بود که تلاش زیادی برای آن صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه 15 میلیون مترمکعب آب از طریق 47 کیلومتر لوله گذاری به نیروگاه منتقل شد، اظهار داشت: از این مسیر 25 حلقه چاه در نیروگاه از مدار خارج شد و از فرونشست زمین در اطراف نیروگاه جلوگیری به عمل آمد.

حسینی بیدار افزود: آب ورودی به تصفیه خانه از 200 لیتر بر ثانیه به 600 لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

وی به نیاز 30 میلیارد تومانی این طرح برای استفاده از لجن در مدار تصفیه خانه، یادآور شد: این طرح برای تولید یک هزار و 200 لیتر و افتتاح فاز دوم در ثانیه آب نیز به اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: اعتبار ملی برای این پروژه در نظر گرفته نمی شود و اگر تأمین اعتبار صورت بگیرد فاز دوم طرح نیز اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش واحد های مسکن مهر، یک هزار و 550 لیتر در ثانیه آب در استان تولید شد، خاطرنشان کرد: چالش استان این است که طرح های همدان انتفاعی نیست اما به عنوان طرح انتفاعی مشخص شده است.

حسینی بیدار همچنین تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب نمی تواند مبلغ حاصل از طرح ها را به دولت برگرداند چون درآمدی ندارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه استان همدان با 20 شرکت در نمایشگاه توانمندی ها عراق حضور یافت، اظهار داشت: 14 واحد در نمایشگاه موفق به عقد قرار داد و پذیرش سفارش شدند.

حمیدرضا متین همچنین تصریح کرد: انعقاد یک قرارداد تفاهمی برای تهیه نقشه ژئوفیزیک با سازمان زمین شناسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به جلسه با بانک کارآفرین، خاطرنشان کرد: شش واحد استان به بانک مراجعه کرده که سه واحد تعیین تکلیف شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن