Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صادرات 512 میلیون دلاری از همدان/مراجعه سه هزار و 278 متقاضی کار در همدان به مراکز کاریابی

صادرات 512 میلیون دلاری از همدان/مراجعه سه هزار و 278 متقاضی کار در همدان به مراکز کاریابی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با اشاره به اینکه 512 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از سال 92 تا 94صورت گرفته است، گفت: ارزش صادرات از گمرک همدان در سال جاری 106 میلیون دلار و ارزش واردات 32 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید اسکندر صیدایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه 40 میلیارد اسناد خزانه در استان وجود داشت، اظهار کرد: در عملکرد دستگاه ها 85 درصد عملکردها بالا بود اما برخی دستگاه ها نتوانستند وارد بورس شوند که با پیگیری های صورت گرفته، قرار شده دستگاه هایی که نتوانستند فرآیند را طی کنند، وارد شده و مراحل را انجام دهند.

وی با اشاره به انجام مکتابات برای سرمایه گذاری در نیروگاه های خورشیدی، اظهار داشت: نوع، میزان و تأثیر سرمایه گذاری در این مکاتبات مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: بازدیدهایی از سوی اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از طرح های بخش کشاورزی و صنعتی برآمده از تصمیمات ستاد صورت خواهد گرفت.

صیدایی به عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان اشاره و تصریح کرد: در بخش ساماندهی و اجرای برنامه ها، 47 جلسه ستاد و کمیته های چهارگانه با 172 مصوبه برگزار شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه 17 جلسه در کمیته عمران، 10 جلسه کمیته اقتصادی، چهار جلسه کمیته فرهنگی، پنج جلسه کمیته پژوهشی برگزار شده است، گفت: 44 درصد از مصوبات به کمیته عمرانی، 37 درصد از مصوبات به کمیته اقتصادی، 12 درصد به کمیته پژوهشی و هفت درصد به کمیته فرهنگی اختصاص دارد.

وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی از نمایندگان دستگاه های اجرایی در ستاد اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: محورهای 9 گانه صرفه جویی در استان احصا و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

صیدایی با بیان اینکه آزمونی از مباحث اقتصاد مقاومتی برای مدیران دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: این اقدام در راستای فرهنگسازی سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده که به شرکت کنندگان گواهی داده خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  استان همدان همچنین تصریح کرد: 33 پروژه برجسته با سه هزار و 658 نفر اشتغال و دو هزار و 576 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 37 پروژه اثرگذار با اعتبار 645 میلیون تومان در استان اجرا شده است.

وی سهم استان همدان در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی را 166 پروژه عنوان کرد و افزود: 27 پروژه با هزینه 712 میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه در رونق تولید، 488 طرح در سایت بهین یاب ثبت شده است، گفت: 105 واحد صنعتی با 102 میلیارد تومان مبلغ مصوب تسهیلات در سامانه به ثبت رسید.

صیدایی با اشاره به اینکه 512 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از سال 92 تا 94صورت گرفته است، اظهار داشت: ارزش صادرات از گمرک همدان در سال جاری 106 میلیون دلار و ارزش واردات 32 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: صادرات استان همدان از سایر گمرکات 500 میلیون دلار بوده که 270 میلیون دلار به بخش صنعت، 170 میلیون دلار به بخش کشاورزی و 60 میلیون دلار به صنایع دستی اختصاص دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: 17 طرح سرمایه گذاری خارجی در استان شکل گرفته که از این تعداد سرمایه‌گذاری شش طرح اجرایی شده است.

صیدایی با بیان اینکه 164 واحد فناور مستقر با اشتغال 691 نفر در پارک علم و فناوری فعال هستند، اظهار داشت: 50 اختراع در این واحدهای فناور صورت گرفته است.

وی افزود: از سال93، 9 هزار و 200  نفر در سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بیمه شده جدید ثبت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری سه هزار و 278 نفر متقاضی کار به مراکز کاریابی مراجعه کرده اند، یادآور شد: 30 درصد از این افراد به میزان دو هزار و 948 نفر به کار گمارده شده اند.

صیدایی همچنین خاطرنشان کرد: 81 درصد از اراضی آبی استان تحت آبیاری مدرن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دو هزار و 160 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است، اظهار داشت: این میزان انسداد چاه منجر به صرفه جویی 260 میلیون متر مکعبی مصرف آب شده است.

صیدایی تأکید کرد:200 واحد صنعتی تعطیل استان به طور مجدد مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه 397 سمن مردم نهاد در استان وجود دارد، یادآور شد: بخش قابل توجهی از سمن ها از سال 93 تا امروز شکل گرفته است.

صیدایی با بیان اینکه 419 خیر مدرسه ساز در استان فعال هستند، گفت: میزان کمک خیرین 26 میلیارد تومان بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن