Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تمامی مؤسسات استفاده کننده از بودجه دولتی باید به دیوان محاسبات حساب پس بدهند

حاجی بابایی:
تمامی مؤسسات استفاده کننده از بودجه دولتی باید به دیوان محاسبات حساب پس بدهند

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس،تاکید کرد که هر شرکت یا موسسه ای که یک ریال از بودجه دولت هزینه می کند، باید به دیوان محاسبات حساب پس دهد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه براساس ماده 142 برنامه ششم توسعه دیوان محاسبات موظف شده بر تمامی امور و فعالیت های شرکت های دولتی نظارت کند،گفت:دیوان محاسبات باید گزارش بررسی های خود را به مجلس ارائه دهد و شرکت ها ملزم به حساب پس دادن به دیوان محاسبات می شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه هر جایی که یک ریال از بودجه دولتی می گیرد،باید حساب پس دهد، افزود: دیوان محاسبات براساس اصل 55 قانون اساسی باید در هر جایی که یک ریال از بودجه دولت هزینه می شود،بررسی های لازم را انجام داده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

حاجی بابایی ادامه داد:معمولا فرصت کافی برای بررسی بودجه شرکت های دولتی و موسسات دولتی فرهنگی اختصاص نمی یابد و بودجه عمومی دولت که یک سوم بودجه کل کشور است،بررسی می شود،اما در برنامه ششم دیوان محاسبات مکلف شده بر تمام امور نظارت کند.

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه قانون برنامه ششم توسعه دست دیوان محاسبات برای حسابرسی را باز می کند،تصریح کرد:اختیارات کافی در برنامه ششم به دیوان محاسبات داده شده است و دیوان محاسبات مکلف به نظارت و حسابرسی بر نحوه هزینه کرد شرکت های دولتی و موسسات فرهنگی، در این باره می شود.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن