Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تدوین 46 استاندارد ملی در همدان

مدیرکل استاندارد همدان خبر داد:
تدوین 46 استاندارد ملی در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان از تدوین 46 استاندارد ملی در این استان در سال 95 خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، محمد مددی از تدوین 46 استاندارد ملی در این استان در سال 95 خبر داد و اظهار داشت: این استانداردها در رشته‌های صنایع شیمیایی و پلیمر، برق و الکترونیک، محیط زیست، فرآورده‌های نفتی، کود و سموم، مواد معدنی، اندازه‌شناسی (اوزان و مقیاسها) و مکانیک و فلزشناسی تدوین شده است. 

وی اضافه کرد: استانداردهای ملی با توجه به ارزش‌های ملی، فرهنگی، اقتصادی، اقلیمی و نیازهای خاص هر کشور تدوین می شوند.

مدیرکل استاندارد استان همدان افزود: تدوین استاندارد یک دانش فنی است که مشخص می‌کند چه کالاهایی با چه نوعی از ویژگی‌ها، مواد اولیه، روش تولید و روش آزمون باید تولید شوند.

وی کارآمدی موثر در بازارهای داخلی و افزایش میزان رقابت در بین تولیدکنندگان را از مزایای تدوین استانداردهای ملی دانست.

مددی یکی از وظایف سازمان استاندارد را تدوین و نشر استانداردهای ملی برشمرد و افزود: استانداردهای ملی می‌توانند توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و همچنین توسط متخصصان و اساتید دانشگاه تهیه و تنظیم شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمام این افراد باید دارای پروانه کارشناسی استاندارد در زمینه تدوین باشند، گفت: در فرآیند تدوین استاندارد ابتدا باید منابع معتبر بین‌المللی توسط متقاضیان تدوین استاندارد به صورت دقیق بررسی شده و پیشنهادهای ارائه شده پس از کنترل اولیه برای بررسی دقیق به کمیته برنامه‌ریزی سازمان ملی استاندارد ارسال شود که در صورت تایید و تصویب آغاز تدوین استاندارد به دبیر مربوطه ابلاغ می‌شود.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: در ادامه جلسات کمیسیون اولیه، فنی و نهایی با حضور دبیر تدوین، ذی نفعان استاندارد مربوطه تشکیل شده و پس از جمع‌بندی پیشنهادهای مطرح شده، نتیجه کار به صورت پیش‌نویس به کمیته ملی سازمان استاندارد ارائه می‌شود که در صورت تایید، پیشنهاد تصویب شده و برای آن شماره ملی استاندارد صادر و چاپ می‌شود.

وی گفت: هم اینک سه شرکت حقوقی با توان بالا در زمینه تدوین استاندارد با اداره استاندارد همدان تعامل دارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن