Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صرفه‌جویی 204 میلیون متر مکعبی آب در همدان

صرفه‌جویی 204 میلیون متر مکعبی آب در همدان

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان گفت: میزان آب صرفه جویی شده از منابع آب زیرزمینی طی 3 سال گذشته تا کنون حاصل از پر نمودن چاه های غیرمجاز به بیش از 204 میلیون مترمکعب رسید. 

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 207 حلقه چاه غیر مجاز در استان پر شده، گفت با پرنمودن این تعداد چاه حجم آب صرفه جویی شده استان از ابتدای سال تا کنون به بیش از 8 میلیون و 900 هزار متر مکعب رسیده است.

وی افزود: عمق انسداد 207 حلقه چاه پرشده از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از پنج هزار متر می باشد.

ستوده ضمن تقدیر از همکاری بسیار خوب استاندار، فرمانداران، دادگستری ونیروی انتظامی در پر کردن چاه های غیرمجاز گفت: به جدیت پیگیر پر کردن چاه های غیرمجاز هستیم که حکم قضایی آنها صادر شده است.

وی افزود: با وجود منفی بودن بیلان دشتهای استان باید چاه های غیر مجازی که حکم قضایی آنها صادر شده، پر شوند که این موضوع یکی از راهکارهای حل تنش آب در استان است.

ستوده  85 درصد چاه هایی که تا پایان سالجاری در استان پر خواهند شد را مربوط به شهرستانهای رزن و کبودراهنگ دانست و افزود: تعداد چاه های مسدود شده در شهرستان، کبودرآهنگ 73 حلقه، همدان 42 حلقه، رزن  38 حلقه، تویسرکان 18 حلقه، بهار 16 حلقه، ملایر 10 حلقه، اسدآباد 6 حلقه، فامنین 3 حلقه و نهاوند 1 حلقه  بوده است.

وی گفت: از ابتدای سالجاری نیز تعداد 168 پروانه بهره برداری چاههای مجاز در استان اصلاح و یا تعدیل شده است.

ستوده گفت: تا کنون 3422 حلقه چاه مجاز مجهز به کنتور هوشمند شدند که این روند به طور جدی و با سرعت در حال انجام است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن