Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صادرات 83 میلیون دلاری از گمرک همدان

صادرات 83 میلیون دلاری از گمرک همدان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: بر اساس آخرین آمار ارزش صادرات انجام شده از گمرک استان در سال جاری 83 میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید اسکندر صیدایی در جلسه قرارگاه اقتصادی استان همدان با تأکید بر اهمیت تولید و اشتغال در سال جاری، اظهار داشت: از جمله توفیقات استان می توان به هماهنگی بانک ها در استان، استقبال سرمایه گذاری خارجی، شناسایی 200 مگاوات توانمندی ایجاد نیروگاه خورشیدی، تحقق اشتغال پیش بینی شده در استان و صرفه جویی 42 میلیون مترمکعبی مصرف آب اشاره کرد.

وی به ایجاد ده هتل جدید در استان اشاره کرد و افزود: 112 واحد غیر فعال و 103 واحد با کمتر از فعالیت اسمی به طور مجدد مشغول به کار شدند.

صیدایی با اشاره به ارتقاء رتبه کسب و کار استان از 24 به 11 یادآور شد: استعدادهای استان برای ارتقاء جایگاه آن بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه تحقق عملکرد دستگاه ها در اجرای پروژه ها پیشرفت فیزیکی 120 درصدی داشته است، گفت: سه پروژه استان مجوز سرمایه گذاری گرفته، 10 پروژه نیز در مرحله اخذ مجوز و اجراست و سه پروژه نیز به بهره برداری رسیده است.

صیدایی با بیان اینکه یک هزار و 600 متقاضی برای دریافت تسهیلات در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند، گفت: دو هزار و 70 متقاضی توانستند تسهیلات دریافت کنند و 640 میلیارد تومان تسهیلات به تقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از دو هزار و 228 پروژه استان همدان 132 پروژه اقتصاد مقاومتی و 29 پروژه اثرگذار و مهم است.

رئیس سازان برنامه و بودجه استان همدان سهمیه واگذاری طرح ها به بخش خصوصی در سال قبل را 63 طرح و تعداد طرح های گذار شده را 235 پروژه دانست و افزود: امسال سهمیه 63 پروژه بود اما تا کنون 120 طرح واگذار شده، 139 طرح در حال واگذاری و 239 پروژه شناسایی شده است.

وی ارزش صادرات استان را 844 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: 132 میلیون دلار از صادرات از گمرک استان و 712 میلیون دلار صادرات از سایر گمرکات بوده است.

صیدایی با بیان اینکه 28 میلیون دلار ارزش واردات در سال گذشته بوده است، گفت: 83 میلیون دلار از گمرک همدان در سال جاری صادر شده است.

صیدایی با بیان اینکه 25 شرکت با اشتغالزایی برای یک هزار و 24 نفر ایجاد شده است، تصریح کرد: تا پایان مهرماه 57 شرکت با اشتغال یک هزار و 47 نفر در استان ایجاد شده است.

وی به 60 هکتار گلخانه داری در استان اشاره کرد و افزود: تعداد از این طرح ها بهرداری و تعدادی نیز کلنگ زنی شده است از طرفی 17 هزار و 727 هکتار آبیاری تحت فشار در استان صورت گرفته است.

صیدایی از صرفه جویی 42 میلیون مترمکعبی آب در استان خبر داد و افزود: سه هزار هکتار اصلاح درختان در استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: بهره برداری از 141 طرح بهره برداری و تکمیل و بهره برداری از طرح های صنعتی از جمله اقدامات استان به شمار می رود.

وی به جهانی شدن لالجین و ملی شدن برند مبل و منبت ملایر اشاره کرد و افزود: یک هزار و 644 حلقه چاه در استان هوشمندسازی شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن