Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کاهش برداشت آب از سد اکباتان

کاهش برداشت آب از سد اکباتان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از کاهش برداشت آب از سد اکباتان در شرایط فعلی خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سید هادی حسینی‌بیدار ظهر امروز در نشست فرماندهان بسیج ادارات استان همدان با رویکرد صرفه‌جویی در مصرف آب در ادارات با بیان اینکه صنعت آب و برق به صورت تیمی و بسیجی‌وار عمل می‌کند، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های کار تیمی این است که امور با سازگاری پیش می‌رود.

وی تعهد را یکی دیگر از نکات مهم دانست و ادامه داد: مجموعه همکاران صنعت آب و برق در روز بارانی چاه‌ها را تجهیز می‌کردند و این تلاش باعث شد که خداوند الطاف خود را بر ما ارزانی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه بارش اردیبهشت ماه بسیار ارزشمند بود، افزود: ما هیچگاه فکر نمی‌کردیم که بارش در بهار به قدری بالا باشد که تا این وقت از سال، کشاورزان پمپ آب چاه‌های خود را روشن نکنند.

وی ادامه داد: با تلاش همکاران صنعت آب و برق و بارش الطاف الهی، در حال حاضر 300 لیتر در ثانیه آب از سد برداشت می‌شود در حالی که سال گذشته در این زمان یک‌هزار و 200 لیتر در ثانیه برداشت آب صورت می‌گرفت.

حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه بسیج ادارات مهم است و با تفکر بسیجی، ایثار و تعهد نیروها را پیش می‌برد، گفت: ما همواره با تفکر مثبت پیش می‌رویم و نمی‌توانیم و نمی‌شود در کارها نداریم.

وی با بیان اینکه 17 میلیون متر مکعب پساب فاضلاب در حد آب شرب تصفیه می‌شود، افزود: این پساب در اختیار نیروگاه قرار می‌گیرد تا از آب‌های زیرزمینی استفاده نکنیم که بر این اساس 25 چاه آب مسدود شد که کار بزرگی در سطح کشور بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان وضعیت آب در استان را خوب ندانست و گفت: با وجود اینکه وضعیت بارش خوب بود، اما در زمستان برفی نداشتیم و باید با کمک مردم  بتوانیم این بحران و تنش آبی را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد بند انحرافی در رودخانه خاکو اکنون 600 لیتر در ثانیه آب برداشت می‌کنیم، اضافه کرد: این مسئله باعث شد برداشت از آب سد نیز کاهش یابد.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه در سال 86، یک‌هزار و 850 لیتر در ثانیه آب در همدان تولید می‌شد، افزود: اکنون با گذشت 11 سال و با وجود افزایش جمعیت، مساکن مهر، افزایش انشعابات، یک‌هزار و 950 لیتر در ثانیه آب تولید می‌شود که حدود 300 لیتر کاهش تولید آب در همدان داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه اگر فرماندهان بسیج در ادارات هر کاری را می‌توانند انجام دهند، گفت: امسال می‌خواهیم صرفه‌جویی ویژه‌ای در بخش آب صورت گیرد و باید هر نهاد یا منزلی ابتدا از خود شروع کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن