Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بهسازی و ساخت ۳۵۴ واحد مسکونی برای مددجویان همدان

بهسازی و ساخت ۳۵۴ واحد مسکونی برای مددجویان همدان

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان همدان گفت: احداث ۱۵ مسکن شهری، ۲۸۵ مورد تعمیر و ۵۴ مورد بهسازی مسکن مددجویان روستایی از فعالیت‌های کمیته امداد استان از ابتدای سال جاری بوده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان همدان، محمود فیضی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌های تحت حمایت داشتن سرپناه مناسب است و برطرف کردن مشکل مسکن مددجویان یکی از راه‌های توانمندسازی آنان به شمار می‌رود، گفت: از ابتدای سال جاری ۳۵۴ مورد عملیات عمرانی برای مددجویان شهری و روستایی انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح مسکن روستایی شامل مددجویانی است که در مناطق روستایی فاقد مسکن یا دارای مسکن غیرقابل‌سکونت می‌باشند، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۵۴ مسکن روستایی بهسازی و ۱۵ مورد مسکن شهری احداث و ۲۸۵ مسکن شهری نیز تعمیر شده است.

فیضی در ادامه گفت: حصارکشی، ساخت حمام و سرویس بهداشتی، تعمیرات کلی و جزئی ساختمان، ساخت آشپزخانه، بهره‌مندی از انشعابات آب، برق، گاز و کمک به ساخت و یا خرید مسکن از فعالیت‌های عمرانی این نهاد محسوب می‌شود و در سه‌ماهه اول سال جاری برای ۳۵۴ عملیات عمرانی، یک میلیارد و ۹۸۶ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان همدان بابیان این مطلب که هزینه‌های پرداخت‌شده از اعتبارات دولتی، صدقات، وام صندوق امداد ولایت، زکات و آورده مددجویان پرداخت می‌شود، گفت: هزار و ۹۶۶ عملیات عمرانی دیگر نیز تا انتهای سال به اتمام می‌رسد و ۲۱ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان اعتبار برای مسکن مددجویان در سال ۹۷ تخصیص داده‌شده است.

فیضی در ادامه بابیان اینکه هزار و ۹۳۵ فعالیت مصوب عمرانی که با توجه به مدیریت اعتبارات و سهمیه‌ها تا انتهای سال افزایش خواهد داشت، گفت: ساخت هزار و ۲۶۷ مسکن شهری، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن ۴۰۰ روستایی، دو مورد احداث مسکن طرح مهاجرتی از شهر به روستا، تکمیل ۶۵ مسکن نیمه‌تمام شهری و روستایی سال گذشته، کمک به ساخت و خرید ۱۴۸ مسکن شهری و احداث ۸۴ سرویس بهداشتی از فعالیت‌های این حوزه در سال ۹۷ است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن