Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی معدوم‌سازی 129 هزار کیلوگرم مواد دامی فاسد در همدان

معدوم‌سازی 129 هزار کیلوگرم مواد دامی فاسد در همدان

مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: 129 هزار و 78 کیلوگرم مواد خام دامی غیرقابل مصرف از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان شناسایی، ضبط و معدوم شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا رسولی افزود: در این مدت با انجام 42 هزار مورد بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی، 207 واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 633 تن از لاشه های گوشت گاو، گوساله و گوسفند در کشترگاه های استان مورد بازدید قرار گرفته است که 28 تن از لاشه های بازدید شده غیر قابل مصرف بودند.

مدیرکل دامپزشکی همدان با اشاره به بازرسی از کشتارگاه های صنعتی طیور نیز گفت: از ابتدای سال جاری 9 هزار و 418 تن طیور مورد بازرسی بازرسان اداره کل دامپزشکی قرار گرفت که از این تعداد 36 هزار و 969 قطعه معادل 55 تن غیر قابل مصرف بودند که ضبط و معدوم شد.

وی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون و پیشگیری از بروز بیماری های واگیر دامی عنوان کرد: در همین ارتباط واکسیناسیون هفت هزار و 111 قلاده سگ های گله و صاحب دار انجام شده است.

رسولی ادامه داد: بیش از 2 میلیون و 563 هزار نوبت سر دام علیه بیماری های واگیر و بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند شاربن، تب برفکی، آبله و قانقرایا واکسینه شده اند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری های سل و بروسلوز در گاو و گوسفند 6 هزار و 100 راس خونگیری انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بیان کرد: همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی 12 هزار و 789 راس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفتند.

گفتنی است در تعطیلات نوروزی و اجرای طرح تشدید و نظارت بر عرضه مواد خام دامی در فروردین امسال، 37 هزار و 159 کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف در استان همدان کشف و ضبط شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن