Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نباید هزینه برخی از کالاها بر رانندگان تحمیل شود

نباید هزینه برخی از کالاها بر رانندگان تحمیل شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: نباید هزینه برخی از کالاها از سوی شرکت ها بر رانندگان تحمیل شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در جمع روسای ادارات راهداری، مسئولان انجمن های صنفی و مدیران شرکت های باربری شهرستان های رزن، کبودراهنگ و اسدآباد به بحث حمل و نقل و افزایش قیمت ها اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت های حمل و نقل با عدم رعایت قوانین موجب شده اند تمامی هزینه ها از سوی برخی شرکت ها در خصوص بعضی از کالاها بر رانندگان تحمیل شود.

وی افزود: عدم توجه به این موضوع موجب تشکیل کمیسیون های رسیدگی به تخلفات شده و شرکت ها موظف به پاسخگویی هستند.

پناهنده، خطاب به مسئولان شرکت های حمل و نقل یاداور شد: با توجه به اعطای مجوز وظائفی به شما محول شده است که باید دطبق ضوابط و مقررات حمل و نقل به مقصد برسد.

وی ادامه داد: گاهی مشکلاتی مانند عدم تحویل بار به لحاظ مغایر بودن با کیفیت اعلام شده برگشت می خورد و این موارد باید طبق مقررات، مطابق با حواله صادر شده و با مسئولیت شرکت، کرایه ها پرداخت شود.

مدیرکل راهداری استان همدان، داشتن مدیر فنی به لحاظ کنترل ناوگان را امری مهم عنوان و خاطرنشان کرد: دقت در درج مشخصات مبدأ و مقصد، ارقام کرایه ها و سایر موارد از جمله وظائف شرکت ها بوده و قابل رصد کردن است.

مصطفی پناهنده اضافه کرد: بر روی بارنامه به جز کرایه، بیمه و درصد حق دولت مطلب دیگری درج نشود و طبق اسناد دقیق مشخص نوشته شود.

وی افزود: عدم رعایت هر یک از موارد فوق موج جرائم ناشی از رسیدگی در کمیسون ها خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه نکته قابل توجه دیگر رعایت ظواهر و جوانب فیزیکی شرکت ها است، ابراز داشت: علاوه بر الزام در حفظ و نگهداری تأسیسات، سایر شئونات لازم نیز باید رعایت شود.

پناهنده در ادامه با تأکید بر اینکه یکی دیگر از موارد مهم، متصدیان به کار گرفته شده در شرکت هاست، تصریح کرد: علی رغم لزوم حضور مدیران شرکت ها بعضا متصدیان، عامل انجام امور شده و حتی فراتر از شرح وظائف عمل می کنند که این موارد ضرورت دقت نظر مدیران شرکت ها را هر چه بیشتر می طلبد.

وی افزود: لازم است مدیران شرکت ها با ملبس کردن متصدیان به اونیفورم و درج اتیکت، نام فعالان حوزه خود را به ارباب رجوع بشناسانند.

این مسئول با بیان اینکه بازرسی و نظارت از شرکت ها به شکل مستمر، ویژه و نامحسوس انجام می شود، اذعان داشت: باید با رعایت مقررات از بروز مشکلات جلوگیری کنیم به ویژه در این برهه که حساسیت امور اقتصادی زیاد شده لازم است با رقابت سالم و رعایت قوانین، فعالیتی مناسب ارائه شود.

مدیرکل راهداری استان همدان در خصوص ناوگان ملکی نیز تصریح کرد: لزوم بغل نویسی این ناوگان و حفظ و نگهداری و استفاده از این ناوگان بسیار مهم است و مالکان شرکت ها باید به این موضوع توجه کنند.

مصطفی پناهنده با اشاره به اینکه فعالیت در شرکت ها تنها با حضور داشتن کافی نیست، اظهار داشت: بکارگیری توان شرکت ها امری ضروری است و باید با اتخاذ راهکارهای مناسب، همه شرکت ها دامنه فعالیت خود را گسترش دهند

وی در پایان بر تکمیل مندرجات بارنامه به منظور پیشگیری از قاچاق کالا، رعایت نرخ عرف طبق تعرفه های اعلام شده، صدور بارنامه جهت ناوگان ملکی شرکت ها، ارسال به موقع فیش های واریز شده، عوارض دولتی حمل بار حداقل هفته ای یکبار و کنترل و نظارت توسط انجمن ها تأکید کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن