Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پیمانکاران همدان میزان بدهی خود از ادارات دولتی را اعلام کنند

پیمانکاران همدان میزان بدهی خود از ادارات دولتی را اعلام کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: پیمانکاران استان همدان اطلاعات مالی شامل بدهی و طلب خود از ادارات دولتی را به اداره کل امور اقتصادی و دارایی اعلام کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدناصر محمودی صبح دوشنبه در جلسه با انجمن‌پیمانکاران عمرانی استان همدان به تشریح چگونگی و همچنین فرصت زمانی استفاده از اوراق تسویه خزانه پرداخت.

محمودی گفت: اوراق تسویه خزانه اسناد تعهدی خاصی است که توسط وزارت اموراقتصادی و دارایی صادر می‌شود و در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی طلبکار و متقابلاً بدهکار قرار می‌گیرد.

وی افزود: این اسناد تنها به منظور تسویه بدهی اشخاص یاد شده به دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمودی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی استفاده از این اوراق از بهمن ماه سال ۹۶ صورت گرفته است، از اینکه دستگاه های اجرایی و پیمانکاران ورود جدی به این موضوع نداشته‌اند گلایه کرد.

وی گفت: جمع مبلغ اوراق تسویه خزانه که توسط وزارت اموراقتصادی و دارایی صادر می‌شود و در اختیار طلبکاران قرار می گیرد، به صورت جمعی - خرجی در بودجه ‌های سنواتی درج می شود.

وی افزود: در اسناد (اوراق) تسویه خزانه نوع دوم روال در نظر گرفته شده در قانون بودجه این گونه است که طلب یک پیمانکار از دولت با بدهی آن پیمانکار به بانک تهاتر شود و درادامه بدهی آن بانک به بانک مرکزی تهاتر شود.

محمودی گفت: در واقع اوراق تسویه خزانه نوع دوم بدهی پیمانکار را به بدهی دولت به بانک مرکزی تبدیل می کند که به طور خلاصه در این فرآیند طلبکاران از دولت و بانک های بدهکار به بانک مرکزی که بین دولت و بانک مرکزی قرار دارند حذف می شوند و دولت و بانک مرکزی باقی می مانند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از پیمانکاران استان خواست اطلاعات مالی اعم از بدهی و طلب خود را از ادارات دولتی به اداره کل امور اقتصادی و دارایی اعلام کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن