Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی احیای کارت سوخت با سهمیه ۶۰ لیتر در ماه

احیای کارت سوخت با سهمیه ۶۰ لیتر در ماه

کارت سوخت با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج از کشور و مدیریت مصرف سوخت مجددا احیا می‌شود. سهمیه ماهانه هر کارت سوخت ۶۰ لیتر بنزین در ماه است. کارت سوخت گازوئیل هم همچنان به قدرت خود باقی و کاربرد دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، کارت سوخت با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج از کشور و مدیریت مصرف سوخت مجددا احیا می‌شود.

این کارت قبلا در همه پمپ‌بنزین‌ها برای سوخت‌گیری بنزین و گازوئیل مورد استفاده قرار می‌‌گرفت که دولت آن را عملا از کار انداخت، اما با ازدیاد تقاضا برای مصرف سوخت به ویژه در مناطق مرزی، دولت تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت و هدررفت انرژی، کارت سوخت و سهمیه‌بندی را مجددا اجرا کند.

کارت با سهمیه ۶۰ لیتر در ماه احیا می‌شود

احتمالا ۵ میلیون کارت از ۲۱ میلیون کارت سوخت به دلیل مفقودی یا دلایل دیگر از رده خارج شده باشد که قرار است طی دو هفته صادر شود.

میزان قاچاق سوخت از روزانه ۹ میلیون لیتر به ۱۵ میلیون لیتر در روز افزایش یافته و مصرف روزانه سوخت در کشور به حدود ۸۷ میلیون لیتر رسیده است.

سهمیه ماهانه هر کارت سوخت ۶۰ لیتر بنزین در ماه است. کارت سوخت گازوئیل هم همچنان به قدرت خود باقی و کاربرد دارد.

پیشنهاد فعال سازی کارت های سوخت

همچنین وزیر کشور پیشنهاد فعال سازی کارت های سوخت را مطرح کرد و گفت: قرار است مالک هر خودرو فقط از کارت سوخت خود استفاده کند؛ وزارت نفت مامور به بررسی این موضوع است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دومین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اظهار داشت: در دومین جلسه ستاد، موضوع قاچاق سوخت به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل پیگیری شد، متأسفانه با توجه به روند افزایشی قیمت ارز که وجود داشت، در مرزها با قاچاق سوخت مواجه بودیم.

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اتخاذ شده بود که این تصمیمات مطرح و نتایج آن مشخص شد.

رحمانی فضلی گفت: در بعد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی مباحثی مطرح شد که باید به دستگاه‌های مختلف ارائه کنیم؛ یکی از پیشنهادات این بود که باید توزیع سوخت را قاعده‌مند کنیم چراکه براساس گزارش وزارت نفت، بیش از 350 هزار کارت سوخت مهاجر در مناطق مرزی وجود دارد.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور تصریح کرد: افرادی هستند که کارت آنها در تهران صادر شده است اما با این کارت در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و دیگر استان‌ها سوخت‌گیری می‌شود.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم دقت و نظارت بیشتر بر کارت‌های سوخت، خاطرنشان کرد: وزارت نفت مامور شد این موضوع را به دقت بررسی کند و پیشنهاد این بود که همه کارت‌ها در سراسر کشور توسط مالکان خودروها مورد استفاده قرار گیرد و در نقاط دیگر ممنوع شود.

توزیع بنزین عادی به جای سوپر صحت ندارد

از سویی دیگر سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: توزیع بنزین عادی به جای سوپر را قویا تکذیب می‌کنم.

فاطمه کاهی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر توزیع بنزین معمولی به جای سوپر در جایگاه‌های عرضه سوخت اظهار داشت: طبق ‌پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر بنزین سوپر در برخی جایگاه‌های سوخت تهران توزیع می‌شود.

وی ارسال بنزین معمولی به جای سوپر را قویا تکذیب کرد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی جایگاه‌ها تخلف کرده و بنزین معمولی را به جای سوپر بفروشند ولی آنچه ما به جایگاه‌ها ارسال می‌کنیم بنزین سوپر است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن