Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اساتید جدید دانشگاه صنعتی باید 6 ماه در خدمت صنعت باشند

اساتید جدید دانشگاه صنعتی باید 6 ماه در خدمت صنعت باشند

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه اقتصاد صنعتی بسیار بی‌رحم است، تصریح کرد: نمی‌توان صرفاً به تولید یک کالا بسنده کرد بلکه به‌ طور مداوم باید تحقیقات انجام شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمود نیلی  اظهار کرد: در راه برقراری ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت از سال آینده هر استاد جدیدالورود به دانشگاه باید 6 ماه در یک محیط صنعتی فعالیت کند.

محمود نیلی افزود: در حال حاضر برخی از اساتید با محیط‌ صنعتی آشنایی کامل ندارند بنابراین این طرح در نظر گرفته‌ شده و اساتید در واحدهای صنعتی حاضر شده و حقوق خود را نیز از دانشگاه و مبلغی را از صنعت دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در مدت 6 ماه اساتید باید بتوانند 30 درصد از مشکلات واحد صنعتی که در آن حضور دارند را استخراج کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان بابیان اینکه سه درصد از بودجه هر سازمان و نهادی باید صرف تحقیقات شود، ادامه داد: هر نهاد موظف است 50 درصد از این بودجه تحقیقاتی را به دانشگاه اختصاص دهد تا مشکلاتش را بررسی و حل کند.

وی با بیان اینکه برخی از تشکل‌ها مانند نظام‌های مهندسی، کانون‌های صنفی هستند و موفق نمی‌شوند که مشکل ارتباط دانشگاه و صنعت را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: برای حل این معضل نیاز داریم که یک اراده عمومی در سراسر کشور ایجاد شود.

نیلی گفت: اگر امروز در صنعت هسته‌ای و یا موشکی موفق هستیم به این دلیل است که مسوولان به دانشگاه اعتماد کردند و بودجه لازم را در اختیار آنان قرار دادند و دانشگاه موفق شد که نیازهای کشور را برطرف کند.

وی با تأکید بر اینکه نیازهای دولت در همه حوزه‌ها را دانشگاه می‌تواند برطرف کند، اظهار کرد: در حوزه صنایع هوایی که در تحریم کامل هستیم گروه‌های دانشگاهی در حال فعالیت هستند و موفقیت‌هایی نیز به دست آوردند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: تا زمانی که امکان واردکردن کالا از خارج وجود دارد و یا با امکانات 50 سال پیش‌تولید صورت می‌گیرد احساس نیاز به تحقیق و دانشگاه جدی نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز ارتباط بین صنعت و دانشگاه وجود دارد، اظهار کرد: امروز صنعتگران ما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند اما چون احساس نیاز به دانشگاه وجود ندارد، واحدهای صنعتی موفق نمی‌شوند در بازار رقابت دوام آورند.

نیلی افزود: واحدهای تحقیق و توسعه در همه واحدهای صنعتی همدان فعال نیست در حالی‌ که اگر این اتفاق رخ دهد استمرار تولید و حضور در بازار محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد صنعتی بسیار بی‌رحم است، تصریح کرد: نمی‌توان صرفاً به تولید یک کالا بسنده کرد بلکه به‌ طور مداوم باید تحقیقات انجام شود./ برنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن