Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 60 درصد حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان خالی است

60 درصد حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از ابتدای سال آبی ۹۷ تاکنون ۷۲ میلی‌متر بارندگی در استان رخ‌داده که این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. 

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده اظهار داشت: متوسط بارندگی در ایستگاه سد اکباتان 62 میلی‌متر بوده که این مقدار در سال گذشته 4.5 و در بلندمدت 47 میلی‌متر بوده است.

وی با اشاره به بیشترین و کمترین بارش‌های رخ‌داده در استان هم افزود: بیشترین مقدار بارندگی در ایستگاه وراینه محدوده مطالعاتی دشت نهاوند با 91 میلی‌متر بوده که این مقدار در سال آبی گذشته 3 و در بلندمدت 69 میلی‌متر بوده است.

ستوده بیان کرد: کمترین برش هم در ایستگاه قهاوند محدوده مطالعاتی رزن- قهاوند با 38 میلی‌متر رخ‌داده که مقدار بارندگی در این ایستگاه برای سال گذشته 4.5 و برای بلندمدت 33 میلی‌متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال آبی 97-98 که از ابتدای پاییز شروع‌شده تاکنون به‌طور متوسط 72 میلی‌متر بارندگی در استان رخ‌داده که این مقدار در سال گذشته 6 و در بلندمدت 48 میلی‌متر بوده است.

ستوده با اشاره به وضعیت منابع آبی استان هم بیان کرد: حجم ذخیره سد اکباتان 13 میلیون و 390 هزار متر مکعب معادل 40 درصد حجم کل سد پر است که این رقم در سال گذشته 14 میلیون و 15 هزار متر مکعب معادل 42 درصد بوده است.

وی افزود: در حال حاضر مقدار ورودی آب به سد 570 لیتر در ثانیه و خروجی آن 990 لیتر در ثانیه است و از ابتدای سال آبی 97-98 تاکنون 5 میلیون و 100 هزار متر مکعب آب برای مصرف شرب از سد خارج‌شده است.

ستوده گفت: مقدار ذخیره سد سرابی تویسرکان هم 5 میلیون و 630 هزار لیتر و ورودی آن 110 لیتر در ثانیه است که 80 لیتر در ثانیه بری مصرف شرب از آن خارج می‌شود.

وی بیان کرد: مقدار ذخیره سد ملایر هم 38 میلیون و 640 لیتر و مقدار ورودی آب به آن 350 لیتر در ثانیه است، اما این سد به دلیل تکمیل نشدن شبکه انتقال آب و تصفیه‌خانه خروجی ندارد و تنها در فصل کشاورزی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن