Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مصرف مازاد هشت هزار تن گوشت قرمز در همدان

مصرف مازاد هشت هزار تن گوشت قرمز در همدان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مازاد مصرف سالیانه ۱۵۰ هزار تن شیر خام و ۸ هزار تن گوشت قرمز و همچنین مازاد مصرف گوشت مرغ را در استان داریم.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد نظرپور اظهار داشت: وظیفه اصلی معاونت بهبود تولیدات دامی حمایت و هدایت بهره برداران در ارتباط با تولید مواد پروتئینی مورد نیاز مردم از جمله، شیر خام، گوشت قرمز و مرغ، عسل و تخم مرغ است ضمن اینکه ارزش ریالی تولیدات و اماکن دامی که در استان داریم و بالغ بر 87 هزار میلیارد ریال است و گردش مالی قابل توجهی در زمینه فعالیت دام و طیور در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: حدود 70 هزار نفر اشتغال در زمینه دام و طیور در استان وجود دارد و با توجه به محدودیت منابع آب، خاک و سرمایه در استان و افزایش جمعیت بدون پژوهش نمی‌توانیم افزایش کمی و کیفی تولیداتمان را در راستای امنیت غذایی داشته باشیم.

نظرپور اظهار داشت: اعتقاد داریم که اگر پژوهش انجام ندهیم با ادامه روند قدیم نمی‌توانیم به امنیت غذایی دست یابیم و تنها سازمانی هستیم که وسیع ترین حوزه پژوهش و تحقیقات و بیشترین محقق را در استان داریم. در کل کشور تنها سازمان تخصصی که نیروی هیئت علمی دارد سازمان تحقیقات کشاورزی است که نیروهای آن 13 هزار نفر هستند و 3 هزار نفر از آنها هیئت علمی هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: به قدری پژوهش و تحقیق برای ما اهمیت دارد که خود ما نیز به مروج تبدیل شده‌ایم، در بخش دام نژاد گاو هلشتاین را در استان داریم و نیازی به وارد کردن تلیسه این نژاد نداریم و شاید خود ما صادرکننده نژاد هلشتاین ایرانی هستیم.

نظر پور گفت: شرایط اقلیمی ما با سایر کشورهای اروپایی قابل قیاس نیسست چرا که آنها بالای هزار میلی‌متر بارندگی در سال دارند و مشکلی از نظر تولید علوفه ندارند، ما کشوری با پوشش خشک و نیمه خشک هسستیم، ضمن اینکه 80 درصد تولیدات ما در واحدهای روستایی است که برای ما حائز اهمیت است و توضیحات قبل در مورد واحدهای صنعتی بود.

وی اعلام کرد: مازاد مصرف سالیانه 150 هزار تن شیر خام و 8 هزار تن گوشت قرمز و همچنین مازاد مصرف گوشت مرغ را در استان داریم. با توجه به اینکه وضعیت صادرات گوشت از ایران خوب نیست مرغ دار ما به سبب تولیدات دوره ای که دارد مضرر می‌شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن