Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ساماندهی مدارس کانکسی همدان 14 میلیارد تومان آب می‌خورد

ساماندهی مدارس کانکسی همدان 14 میلیارد تومان آب می‌خورد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ساماندهی مدارس کانکسی استان همدان به ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، فرزاد تیموری عنوان کرد: بازسازی و نوسازی مدارس بر اساس اولویت انجام‌ شده و برای مثال ابتدا مدارسی که نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ سال عمر داشتند، تخریب و بازسازی ‌شده‌اند و مابقی مدارس که به طور متوسط ۴۵ سال قدمت دارند با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان همدان وجود دارد که ۴۰ درصد این مدارس نیاز به مقاوم‌سازی، بازسازی و نوسازی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان یادآور شد: استان همدان از نظر مقاوم‌سازی مدارس، مقام هفتم را در بین استان‌ها دارد و هیچ مدرسه خشت و گلی یا تمام سنگی در استان وجود ندارد.

تیموری با اشاره به اعتبار لازم برای بازسازی مدارس فرسوده، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه با پیش‌بینی دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی ۳ میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای مدارس فرسوده کشور اختصاص‌ یافت.

وی مطرح کرد: طی سال جاری برای استان همدان از محل اعتبارات استانی ساخت فضاهای آموزشی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافت.

وی گفت: همچنین از محل اعتبارات ملی ۲۲ میلیارد تومان برای تکمیل فضاهای آموزشی نیمه‌تمام اعتبار اختصاص‌ یافت که بر اساس آن طرح‌های خوبی آغاز شد که تعدادی از این پروژه‌ها با مشارکت خیّرین در حال اجراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در ادامه از وجود ۷۰ مدرسه کانکسی در استان همدان خبر داد و گفت: برخی از این مدارس کانکسی (حدود ۴۶ مدرسه) در روستاهایی که جمعیت آن کاهش یافته قرار دارد که در بیشتر این مدارس یک تا دو دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند اما در ۲۴ مدرسه کانکسی دیگر جمعیت بیشتری در حال تحصیل هستند که باید این مدارس کانکسی جمع‌آوری و به‌جای آن مدارس ایمن ساخته شود.

تیموری افزود: به‌طور متوسط برای هر کلاس درس ۱۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس مقاوم و دائمی به جای این ۲۴ مدرسه کانکسی نیاز است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن