Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی روزانه چقدر سوخت CNG در همدان عرضه می‌شود؟

روزانه چقدر سوخت CNG در همدان عرضه می‌شود؟

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان گفت: روزانه 428 هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) در جایگاه های دومنظوره و تک منظوره منطقه همدان تحویل دارندگان خودروهای گازسوز می شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان، امین روستایی با اعلام خبر بالا گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 118 میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده در منطقه مصرف شده که این رقم در قیاس با میزان مصرف در بازه زمانی مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه به ازای مصرف هر 1 متر مکعب سوخت CNG، حدود 9/0 لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می شود افزود: در منطقه همدان از ابتدای فروردین ماه سال 97 تا پایان آذرماه این سال معادل 107 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

مدیر پخش منطقه همدان ادامه داد: هم اکنون در این منطقه 3 جایگاه جدید (2 باب دومنظوره و یک باب تک منظوره) در دست احداث بوده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال در مدار سوخت رسانی قرار گیرند که در پی آن ظرفیت توزیع سوخت پاک دراستان افزایش خواهد یافت.

امین روستایی اظهار داشت: جایگزینی مصرف بنزین با سوخت پاک سی ‌ان ‌جی، کمک به محیط زیست، مدیریت تامین سوخت، کاهش مصرف بنزین و به تبع آن تقویت امکان صادرات بنزین و ایجاد توازن درانواع سوخت‌ مصرفی را در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: تفاوت های بسیاری در ساختار جایگاه بنزین و جایگاه سوخت سی ان جی وجود دارد که از حساسیت نوع فعالیت آنها حکایت دارد. که شامل لزوم رعایت نکات ایمنی توسط مصرف کنندگان از حیث حفظ سلامت خود و سرمایه های ملی کشورمی باشد.

وی تأکید کرد: برای سوخت‌گیری در جایگاه های سی ان جی، فقط راننده خودرو مجاز به ورود به جایگاه بوده و اتصال آن برای سوختگیری خودرو نیز، باید صرفا توسط اپراتور جایگاه، انجام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 50 درصد از موارد عدم تطابق با استاندارد در جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده استان همدان رفع واین تجهیزات استانداردسازی شده و تا پایان سال این رقم به 100 درصد خواهد رسید.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان اذعان داشت: با قرار گرفتن جایگاه‌های جدید در چرخه سوخت رسانی تا پایان سال جاری تعداد 23 باب جایگاه دو منظوره سوخت مایع و گاز و 24 باب جایگاه تک منظوره گاز CNG در استان همدان عهده دار سوخت رسانی به خودروهای گاز سوز خواهند بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن