Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بازار لوازم خانگی کساد شد

بازار لوازم خانگی کساد شد

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: اگر بخواهیم وضعیت امروز را با سال گذشته مقایسه کنیم فروش ما حداقل 30 درصد کمتر شده است و مردم دیگر کمتر سراغ به روز کردن لوازم منزل خود می‌روند.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در خصوص طرح پیش‌فروش لوازم خانگی و آخرین وضعیت آن گفت: زمانی که بازار دچار التهاب شده بود و زمینه جنس در بازار کم بود در برخی کالاها همچون یخچال، لباسشویی شاهد شکل گیری بازار سیاه بودیم که بر این اساس طرح پیش‌فروش اجرایی شد. اما از مهرماه قیمت‌ها واقعی شد و عرضه از تقاضا پیشی گرفت. بنابراین الان بازار به ثبات رسیده است و دیگر التهابی نداریم.

وی ادامه داد: در طی این مدت شرکت‌هایی که تعهد داشتند بدون مشکل خاصی کالاهای خود را تحویل دادند اما اکنون رکود تورمی گریبانگیر فعالان این حوزه شده است و باعث شده که قیمت‌ها افزایش پیدا کند زیرا هزینه‌های سربار همواره ثابت بوده و با کاهش تولید تعداد سرشکن‌ شدن این هزینه‌ها کمتر شده است.

غزنوی افزود: اگر بخواهیم وضعیت امروز را با سال گذشته مقایسه کنیم فروش ما حداقل 30 درصد کمتر شده است و مردم دیگر کمتر سراغ به روز کردن لوازم منزل خود می‌روند.

وی تصریح کرد: اگر وضعیت به این گونه ادامه داشته باشد ما به سمت رکود ساختاری می‌رویم. رکودی که بسیار قدرتمند است و دیرتر اصلاح می‌شود و بنیان صنعت را از ریشه خراب می‌کند.

غزنوی تصریح کرد: اکنون وضعیت به گونه‌ای شده که دیگر هیچ گونه سرمایه‌گذاری و طرح توسعه‌ای در این صنعت اقتصادی نیست و ادامه این روند باعث می‌شود که واحدهای تولیدی این صنعت مجبور شوند فعالیت خود را متوقف کنند.

وی در خصوص تامین قطعات گفت: ما فعلا مشکل خاصی برای واردات نداریم و طرف‌های خارجی ما در زمینه قطعات ما را تامین می‌کنند اما در داخل برای تامین ارز ثبت سفارش و گمرک مشکلاتی داریم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن