Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بیش از سه هزار انشعاب غیرمجاز برق در همدان جمع‌آوری شد

بیش از سه هزار انشعاب غیرمجاز برق در همدان جمع‌آوری شد

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از تبدیل و جمع‌آوری‌ 3 هزار و 786 مورد برق‌های غیرمجاز در استان همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی اظهار داشت: سرفصل‌های شورای فرهنگی این شرکت در 6 بخش ترویج فرهنگ قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع)، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازمانی، عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در هر یک از این سرفصل‌ها اقدامات خوبی بر اساس ابلاغیات وزارت نیرو انجام می‌شود، افزود: همچنین در راستای ترویج فرهنگ نماز هر ساله تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و ستاد اقامه نماز کشور به امضا می‌رسد که امسال نیز این تفاهمنامه در 11 بند تدوین شده است که در استان بومی‌سازی و اجرایی می‌شود.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز تصریح کرد: این شرکت همواره جزو رتبه‌های برتر توانیر و وزارت نیرو و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: امسال فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این حوزه در دو بخش الزامات و برنامه‌های وزارت نیرو و توانیر و برنامه‌های داخلی شرکت پیگیری شد.

جمشیدی عنوان کرد: احداث نیروگاه تولید پراکنده CHP و دیزلی یکی از این برنامه‌ها است که امسال 6 مگاوات با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شده است.

وی افزود: در بخش کاهش تلفات شبکه‌های توزیع برق استان نیز هدفگذاری ما رسیدن به 10.2 درصد بوده که امید است تا پایان سال این مهم تحقق یابد.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تبدیل 20 هزار کنتور آنالوگ به دیجیتال و نصب کنتورهای سه تعرفه را نیز در برنامه داشتیم، تصریح کرد: تاکنون نصب 18 هزار و 151 دستگاه آن انجام شده است.

وی با اشاره به توسعه 37 کیلومتر از شبکه‌های‌ روستایی گفت: در توسعه کابل خودنگهدار و تبدیل شبکه مسی به خودنگهدار نیز برای امسال 100 کیلومتر هدفگذاری شده بود که 81 کیلومتر آن محقق شده است.

جمشیدی ادامه داد: در بحث ترانسفورماتورهای کم ظرفیت و کم تلفات نیز 150 دستگاه هدف برنامه‌های ما بود که با نصب 227 دستگاه بیش از 100 درصد تحقق یافته است.

وی با اشاره به تبدیل و جمع‌آوری‌ 3 هزار و 786 مورد برق‌های غیرمجاز افزود: از دیگر اقدامات اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی نصب کنتورهای آب و برق هوشمند است که تاکنون 392 دستگاه نصب شده و در صورت تأمین نقدینگی مابقی نیز انجام می‌شود.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی گفت: استان همدان در این زمینه در کشور پایلوت است و تاکنون حدود 6 نیروگاه 5 مگاواتی را وارد مدار کرده‌ایم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی بشیک تپه افزود: این نیروگاه نیز به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده که به زودی به شبکه سراسری وصل می‌شود.

جمشیدی عنوان کرد: 5 شرکت خصوصی با 35 مگاوات دارای قرارداد تضمینی با شرکت هستند که با رفع مشکلات نقدینگی و ارزی امید است شاهد افتتاح آنها باشیم.

وی ابراز داشت: همچنین تعدادی از مشترکین شهرستان فامنین و تویسرکان نیز در این زمینه ورود کرده‌اند که تاکنون 9 نیروگاه به ظرفیت 100 کیلووات راه‌اندازی کرده‌اند و با شرکت قرارداد تضمینی دارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن