Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 150 هزار همدانی از سهام عدالت جا ماندند

150 هزار همدانی از سهام عدالت جا ماندند

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه رتبه کسب و کار همدان از ۱۱ به ۲۱ رسید گفت: متاسفانه بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از سهام عدالت جامانده هستند و فرآیند ثبت نام را طی نکردند.

به گزارش "همدان نیوز"، سید ناصر محمودی اظهار داشت: شناسایی اموال مازاد، منقول و غیرمنقول دولت در استان از اهداف قانون‌گذار است و با توجه به اینکه دولت نمی‌دانست چقدر دارایی در سطح کشور دارد سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سادا طراحی کرد و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا اموال خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه مولد سازی اموال دولت؛ شفافیت و تراز مالی دولت را نشان می‌دهد بیان کرد: حدود هزار مورد سند انفال شناسایی شد و 1928 مورد از اموال آموزش و پرورش شناسایی شده که بالغ بر 98 درصد اطلاعات اموال استان در سامانه به ثبت رسیده و تکلیف ما این است که در راستای اقتصاد مقاومتی این اموال را به فروش برسانیم.

دستگاه‌های اجرایی همدان 22 هزار میلیارد ریال بدهی و 14 هزار میلیارد ریال مطالبه دارند

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان اظهار داشت: کلیه دستگاه‌های اجرایی استان موظف شدند تا بدهی‌های خود را در سامانه سماد ثبت و هر سه ماه یکبار به‌روزرسانی کنند. میزان بدهی دستگاه‌ها 22 هزار میلیارد ریال و میزان مطالبات 14 هزار میلیارد ریال ثبت شده است.

محمودی در مورد سرمایه گذاری خارجی انجام شده در استان تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی مرکز خدمات سرمایه گذاری را داریم که ریاست ان بر عهده استاندار است و در این حوزه مشاوره و ارائه راهنمایی به مشاوران و همچنین شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری را در دست داریم.

وی افزود: 12 سرمایه‌گذاری بالغ بر 116 میلیون دلار و 1554 نفر اشتغالزایی در استان همدان از کشورهای آلمان، هلند، دانمارک، استرالیا، امریکا، عراق و ایرلند مورد تصویب قرار گرفته که 67 میلیون دلار آن جذب شده و در حوزه‌های الیاف، لاستیک، فراوری سیب زمینی، صنایع غذایی، نیروگاه‌های خورشیدی و غیره بوده است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان عنوان کرد: از  12 طرح سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت‌های خارجی در استان، 9 طرح با اشتغال 1307  نفر به بهره‌برداری رسیده و 3 طرح با اشتغال 247 نفر در حال انجام است. همدان با 7 نیروگاه خورشیدی 51 مگاواتی و بیش از 65 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان قطب نیروگاه خورشیدی در غرب کشور مطرح شده است و در زمینه طرح‌های جدید سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مطالعات خود را شروع کرده است.

محمودی گفت: با فعال‌سازی پنجره واحد سرمایه گذاری 75 جلسه کارشناسی را برگزار کردیم و از طرف دولت تضمین سود و غیره را پیگیری می‌کنیم. همچنین پروژه ساماندهی نیروی انسانی کارآمد آغاز شده و مجموعه ای نیز از سوی وزارت اقتصاد مأمور شدند ضمن اینکه دبیری منطقه 6 کشور نیز به همدان واگذار شده است.

وی در مورد وضعیت درآمدی استان با بیان اینکه در سه سال گذشته افزایش چندانی در  درآمد و بودجه نداشتیم اظهار داشت: اکنون حدود 90 درصد درآمدهای استان محقق شده است، عمده درآمد استان 82 درصد از محل مالیات است ضمن اینکه کل درآمدهای عمومی استان 655 میلیارد تومان بوده و درآمدهای مالیاتی بالغ بر 82 درصد و 540 میلیارد از این مبلغ را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: متولی درآمدهای مالیاتی اداره کل امور مالیاتی است و از حوزه اقتصاد و دارایی تفکیک شده است و از رسانه‌ها توقع داریم این موضوع را اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان وضعیت خوبی دارد و در پاییز سال گذشته این میزان 41 درصد، در تابستان سال 97 این میزان معادل 43 درصد بوده ضمن اینکه میانگین نرخ مشارکت در کشور 40.5 بوده است.

محمودی درباره طرح استانی شدن هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: در قانون بودجه 98 پیش بینی شده تا بودجه استانی شود و معتقدیم که در لایحه تصویب نشود چرا که استانهای برخوردار دهک هایی که باید حذف شوند را در بودجه خود خواهند داشت ولی این طرح به ضرر استان تمام می‌شود و به نظر بنده استانی شدن یارانه‌ها به تصویب مجلس نرسد.

19خانه سازمانی اقتصاد و دارایی همدان بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان فروخته شد

وی در مورد ساماندهی خانه‌های سازمانی در استان همدان، بیان کرد: دستگاه های اجرایی موظف شدند تا خانه های سازمانی که ضروری نیست را به فروش برسانند بر این اساس بالغ بر 19 خانه سازمانی در این نهاد شناسایی شد و در سال 96 الی 97 به فروش رسید که مبلغ آن بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به حساب خزانه واریز شد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان بیان کرد: یک میلیون 506 هزار و 121 نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند که یک میلیون و 362 هزار و 624 نفر از این تعداد قطعی شده و سود آن در سالها مشخص است. مردم برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.

محمودی با بیان اینکه متاسفانه بالغ بر 150 هزار نفر جامانده هستند و فرآیند ثبت نام را طی نکردند افزود: سود افراد متفاوت بوده و هر کسی سوال در این رابطه داشته باشد می تواند با استفاده از کد ملی وارد سامانه شوند.

نماینده وزیر و مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: در سال 96 رتبه کسب و کار استان از 24 به رتبه 11 رسید و ارتقا یافتیم ولی در سال 97 این رتبه ضعیف شد و متاسفانه در پاییز 97 در استان به رتبه21 رسیدیم.

وی با اشاره به یانکه 6 هزار منابع جدید مالیاتی در استان کشف شده است گفت: در حوزه تهاتر بدهی‌ها 5 میلیارد و 800 میلیون را توانستیم در نوع اول تهاتر کنیم و در نوع دوم حدود 40 میلیارد را در استان تهاتر کردیم و هنوز شهرداری‌ها 180 میلیارد تومان مطالبه قطعی از دستگاه‌ها دارند./ تسنیم همدان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن