Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سیل در همدان به 1300 واحد مسکونی مددجویان خسارت زد

سیل در همدان به 1300 واحد مسکونی مددجویان خسارت زد

مدیرکل کمیته امداد همدان گفت: بارش‌های اخیر و بروز سیلاب تاکنون به ۱۳۰۰ واحد مسکونی، تجاری و دامی مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان آسیب‌زده است.

به گزارش "همدان نیوز"، پیمان ترکمانه با اشاره به اینکه میزان آسیب واردشده از ۳۰ درصد خسارت تا تخریب کامل را شامل می‌شود و بیشتر واحدهای خسارت‌دیده در روستاها قرار دارند، گفت: واحدهای آسیب‌دیده و تخریب‌شده باید به‌سرعت و پیش از آغاز فصل زمستان و سرمای همدان بازسازی شوند.

وی گفت: اطلاع‌رسانی موجب می‌شود مردم در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان مشارکت بیشتری داشته باشند و این رویکرد باید موردتوجه اهالی رسانه قرار گیرد تا مشکلات آسیب دیدگان از سیل هرچه سریع‌تر حل شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه کمیته امداد استان همدان برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای حمایت از سیل‌زدگان استان دارد، گفت: بی‌تردید خانواده‌های سیل‌زده تحت حمایت این نهاد به حال خود رها نمی‌شوند و از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده بهره‌مند می‌شوند.

ترکمانه با اشاره به اینکه حجم خسارت سیل در استان همدان سنگین است ادامه داد: در شرایط کنونی علاوه بر کمک‌های معنوی، کمک‌های نقدی بیش از کمک‌های غیر نقدی به کمک سیل‌زدگان می‌آید.

وی همچنین عنوان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات بازسازی تمام واحدهای آسیب‌دیده مددجویان این نهاد از چند روز آینده آغاز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی با ضمانت آسان، جبران خسارات وارده از طریق بیمه و جبران بخشی از خسارات وارده از طریق پرداخت کمک بلاعوض یا تهیه لوازم منزل از دیگر خدمات این نهاد به مددجویان آسیب‌دیده است.

ترکمانه با اشاره به وارد آمدن خسارت به تعدادی از واحدهای مسکونی مددجویان، گفت: کلیه خانواده‌های تحت حمایت که در بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر دچار آسیب و زیان شده‌اند،مسائل خود را با توجه به نکات زیر از مددکار خانواده پیگیری نمایند و ضمن اینکه مددکاران این نهاد نیز با مراجعه به خانواده‌ها برای حل این مشکلات اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

ترکمانه در ادامه با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی و اثاثیه مددجویان قبلاً توسط این نهاد بیمه‌شده، گفت: بسیار ضروری است مددجویان تا زمان حضور ارزیابان بیمه از ایجاد تغییر فیزیکی در خسارات وارده خودداری کنند و همچنین ارزیابی خسارات از تاریخ ۱۷ فروردین‌ماه آغازشده است.

وی همچنین بابیان اینکه بنا به دستور رئیس کمیته امداد کشور مستمری آسیب دیدگان از سیل، افزایش خواهد داشت، گفت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی با ضمانت آسان، جبران خسارات وارده از طریق بیمه و جبران بخشی از خسارات وارده از طریق پرداخت کمک بلاعوض یا تهیه لوازم منزل از دیگر خدمات این نهاد به مددجویان آسیب‌دیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: پس از ارزیابی، تشکیل پرونده و تائید بنیاد مسکن برای بازسازی کامل واحدهای تخریب‌شده حداکثر ۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و حداکثر ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

پیمان ترکمانه یادآور شد: همچنین منازل با خسارت جزئی نیز مشمول دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی از سوی دولت خواهند بود و در همین رابطه پس از دریافت و هزینه کرد مبالغ فوق توسط مددجویان آسیب‌دیده، کمیته امداد نیز برای تکمیل واحدهای مسکونی، کمک‌های بلاعوض متناسب با شرایط مددجویان پرداخت خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه خسارت‌هایی که در طرح‌های اشتغال اعم از محل نگهداری دام‌ها، مزارع کشاورزی و باغات و دام‌های تلف‌شده واردشده است نیز جبران می‌شود، گفت: بسته حمایتی از طرح‌ها شامل مهلت یک‌ساله بازپرداخت وام‌ها برای طرح‌های اشتغال آسیب‌دیده، پرداخت وام مجدد به طرح‌های نیازمند تجدید سرمایه و در حد امکان کمک به جبران خسارت از طریق پرداخت‌های بلاعوض متناسب با میزان خسارات وارده انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد همدان با قدردانی صمیمانه از کلیه هم استانی‌های عزیز که در شرایط وقوع بحران با اهداء کمک‌های خود قدم‌های ارزشمندی در رفع بحران‌ها برداشته‌اند، گفت: کمک‌های مردمی دریافتی تا مورخ ۱۲ فروردین به استان گلستان ارسال‌شده و سایر کمک‌های دریافتی از ۱۳ فروردین به سایر استان‌های آسیب‌دیده خصوصاً استان لرستان ارسال خواهد شد.

وی گفت: در پایان از مردم عزیز و نوع‌دوست استان تقاضا می‌گردد تا همچنان با اهداء کمک‌های ارزشمند خود خصوصاً کمک‌های نقدی، خدمتگزاران خود در کمیته امداد را در یاری‌رساندن به هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل اخیر همراهی نمایند و بر همین اساس دفاتر این نهاد در سراسر استان، مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های ایجادشده در سطح شهرها پذیرای کمک‌های هم استانی‌های عزیز است، شماره‌حساب ۵۰۰۰۵ نزد بانک ملی و شماره کارت ۶۶۷۲ ۹۹۶۹ ۹۹۱۸ ۶۰۳۷ برای سهولت در پرداخت کمک‌های نقدی پیش‌بینی‌شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن