Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سرریز سد اکباتان/ افزایش 14 میلیون مترمکعبی ذخیره سد

سرریز سد اکباتان/ افزایش 14 میلیون مترمکعبی ذخیره سد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: سد اکباتان همدان سر ریز شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده اظهار داشت: حجم مخزن سد اکباتان ۳۶میلیون متر مکعب است که با بارش های اخیر پر و سرریز شد .

ستوده افزود: سد اکباتان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ میلیون مترمکعب افزایش ذخیره آب دارد که این میزان به دلیل حجم ناشی از بارش های خوب اخیر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ درصد دریچه های سد اکباتان به منظور خروج رسوبات و گل ولای بازگشایی شده است گفت:همچنین حدود ۱۴ تا ۱۵ مترمکعب آب در ثانیه از سد خارج و وارد رودخانه پایین دست سد می شود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ادامه داد: ورودی سد اکباتان ۱۵ مترمکعب آب در ثانیه است که یک متر مکعب در ثانیه از آب این سد برای شرب شهروندان همدان مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

ستوده با بیان اینکه از چند روز گذشته دریچه‌های سد اکباتان همدان باز شد، گفت: به واسطه این اقدام حدود ۱۵ مترمکعب در ثانیه آب از سد خارج می‌شود تا هم رسوبات سد تخلیه شود و هم آب بی کیفیتی که نور و اکسیژن دریافت نمی‌کند رها شود و در ازای آن آب تمیز و با کیفیت جایگزین شود.

ستوده اضافه کرد: آبی که از سد اکباتان سرریز می‌شود از طریق رودخانه از استان خارج می‌شود که در مسیر موجب تغذیه دشت‌ها شده و وارد استان‌های مرکزی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در ادامه به افزایش بارندگی‌ها اشاره کرد و یادآور شد: میزان بارندگی‌ها در استان تا امروز، 580 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته 225 درصد افزایش داشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن