Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سهم 400 میلیاردی همدان از طرح تحول نظام سلامت

سهم 400 میلیاردی همدان از طرح تحول نظام سلامت

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت 400 میلیارد تومان اعتبار از سوی استان همدان جذب شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید حبیب‌اله موسوی‌بهار در آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در ابتدای سخنان خود با اشاره به دو برابر شدن تعداد دانشجویان به ویژه در رشته‌های تحصیلات تکمیلی از ۵۵  به ۸۸ رشته از سال‌ 92 تا کنون، اظهار داشت: پتانسیل خوبی برای تحصیل دانشجویان پاکستانی فراهم شده که با فراهم شدن هرچه بیشتر زیرساخت‌ها تعداد این دانشجویان به صورت انفجاری بالا خواهد رفت.

وی تاکید کرد: یکی از راهای تحقق اقتصاد مقاومتی فروش علم است که با حضور دانشجویان خارجی این امر میسر می شود و استمرار آن نیاز به حمایت دارد‌.

موسوی‌بهار افزود: شایسته‌ترین مکان برای دانشکده طب سنتی در همدان پیش‌بینی شده که اگر مجوز تاسیس آن صادر شود، آموزش دانشجویان در آن آغاز خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از سال ۹۲ از ۲۶۰ عنوان به ۶۰۰ عنوان در سال جاری رسیده است.

موسوی بهار همچنین تصریح کرد: کارهای بزرگ زیربنایی در معاونت بهداشت صورت گرفته که یک میلیون و ۲۰۰ هزار بار، دانش‌آموز اول تا ششم استان از خدمات دندان‌پزشکی این معاونت استفاده کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ابن سینا اظهار داشت: در حال حاضر ۹۸ درصد از جمعیت استان همدان تحت پوشش سامانه جامع سلامت هستند.

موسوی بهار با بیان اینکه شاخص‌های مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان در همدان از میانگین کشوری بهتر است، خاطر نشان کرد: نگرانی در مرگ و میر نوزادان یک تا ۵۹ ماهه وجود دارد چراکه میانگین آن در استان ۵.۴ درصد و در کشور 5.1 درصد بوده و مهمترین دلیل آن تصادفات است.

وی به تشکیل موسسات پرستاری برای ارائه خدمات در منزل به بیماران در استان همدان اشاره کرد و افزود: ساخت بیمارستان قلب و عروق فرشچیان و ارائه خدمات فوق تخصصی در این مرکز از دستاوردهای مهم معاونت درمان دانشگاه است.

موسوی بهار با بیان اینکه در چند سال گذشته تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی غذا و داروی استان به عنوان مرکز غرب کشور انجام شد، تصریح کرد: در معاونت فرهنگی نیز توسعه خوابگاه‌ها و تربیت‌بدنی دانشگاه رشد قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به انتشار ۸۲ نشریه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: در حال حاضر ۵۷ سمن در بخش‌های مختلف مشغول به خدمات‌رسانی به مردم هستند.

موسوی بهار با بیان اینکه در معاونت توسعه مدیریت با توجه به اهمیت مستحکم‌سازی فضاهای بهداشتی،  اقدامات عظیمی در استان صورت گرفت، اظهار داشت: ۳۸۱ پروژه بهداشتی و درمانی در استان در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه مرکز ۲۰۰ تختخوابی جامع سرطان همدان نیز با همکاری خانواده مرحوم فرشچیان در حال ساخت است، تصریح کرد: ساخت کلینیک‌های مختلف در استان از جمله خدمات صورت گرفته در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه آمبولانس‌های همدان وضعیت بسیار بدی داشتند، یادآور شد: در این ایام ۶۵ آمبولانس جدید به دانشگاه اضافه و ۵۰ مرکز جامع سلامت نیز راه‌اندازی شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: استان تا کنون دستگاه رادیوتراپی دولتی نداشته اما در حال حاضر دو دستگاه آخرین مدل رادیوتراپی خریداری شده و به محض تکمیل بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان، دستگاه‌ها مستقر می‌شوند.

موسوی‌بهار با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در طرح تحول نظام سلامت استان جذب شد، گفت: از این میزان ۲۳۰ میلیارد تومان صرف کاهش پرداختی از جیب مردم شده و مابقی در بخش خدمات و پرداختی پرسنل شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن