Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی واردات 110 هزار پیوندک گردو به همدان

واردات 110 هزار پیوندک گردو به همدان

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ۱۱۰ هزار پیوندک اصلاح شده گردو از خارج از کشور تهیه و وارد استان شده است، که با پیوند به درختان گردوی تویسرکان، این محصول را نسبت به قبل مرغوب تر می کند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، منصور رضوانی جلال افزود: ۵۵ هزار سرشاخه از این پیوندک‌ها در باغات گردوی تویسرکان و ۲۰ هزار سرشاخه دیگر نیز در سراسر استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: مابقی این سر شاخه‌های وارداتی بر اساس اولویت و نیاز، به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

رضوانی جلال اظهار داشت: این سرشاخه‌های اصلاح شده موجب مقاوم شدن شکوفه گردو در برابر سرما، دیر گل دهی و افزایش محصول گردو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت بسیار بزرگی در زمینه اصلاح نهال باغات گردوی استان شکل گرفته است، اضافه کرد: پیش از این درختان گردو شناسنامه دار نبودند که با اجرای این طرح همه درختان باغات تویسرکان اصلاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه از این پس سرشاخه‌های اصلاح شده درخت گردو در استان همدان تولید می‌شود، پیش بینی کرد: تا پایان سال ۹۹ همدان به نخستین تولید کننده پیوندک گردو در کشور تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به خسارت بارش‌های سیل آسای نوروز ۹۸ به محصولات کشاورزی گفت: نزدیک به یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد به کشاورزان خسارت دیده استان همدان اختصاص یافته است.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه ۶ درصد کل تسهیلات خسارت سیل کشور به همدان اختصاص یافته است، عنوان کرد: بعد از استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان، همدان بیشترین منابع مالی برای جبران خسارت سیل را جذب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت قطار برای انتقال نهاده‌های دامی، از جنوب کشور به همدان استفاده کرد، ادامه داد: تشکل‌ها و بخش خصوصی باید در کنار دولت برای افزایش ذخایر راهبردی پای کار بیایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: آبیاری قطره‌ای و مبارزه بیولوژیکی در گلخانه‌ها، به منظور سالم سازی محصولات کشاورزی در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: استاندارد سازی محصولات کشاورزی در اولویت برنامه‌های آتی جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن