Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدان تابستان امسال خاموشی دارد؟

همدان تابستان امسال خاموشی دارد؟

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه سال گذشته از ۵ تیرماه شاهد خاموشی گسترده در کشور بودیم، گفت: علت این خاموشی‌ها به‌خاطر افزایش درجه حرارت هوا بود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدمهدی شهیدی با بیان اینکه پارسال افزایش ۲ درجه‌ای دما باعث افزایش ۸ درصدی مصرف انرژی شد به طوری که در استان همدان نیز روزهایی که دمای بالای ۴۰ درجه داشتیم، با افزایش مصرف مواجه بودیم، گفت: کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی که از مدار خارج شدند موجب از دست دادن ۵ هزار مگاوات انرژی از نیروگاه‌های جنوب کشور شد که خاموشی‌ها را تشدید کرد.

ثبت روزانه یک دقیقه و ۵۶ ثانیه خاموشی برای هر همدانی

وی با بیان اینکه سال گذشته به ازای هر مشترک روزانه یک دقیقه و ۵۶ ثانیه خاموشی داشتیم به پیک بار تابستان اشاره کرد و افزود: پیک بار استان همدان در روز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و در شب از ساعت ۲۰ تا ۲۴ است که امسال نیز برای مدیریت خاموشی‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

شهیدی با اشاره به برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف به بخش خانگی اشاره و عنوان کرد: استفاده از کولرهای آبی در مصرف برق مؤثر است بنابراین از مشترکین درخواست می‌شود در ساعات پیک روز درجه ۲۴ را برای کولرهای گازی در نظر بگیرند.

وی بابیان اینکه پیک بار استان همدان در سال گذشته ۷۰۳ مگاوات پیش‌بینی شده بود که در ۶۷۷ مگاوات کنترل شد و برای سال جاری ۷۴۰ مگاوات پیش‌بینی شده است، گفت: امیدواریم با مدیریت مصرف پیک بار امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

۴۰درصد از انرژی برق استان در پیک کشاورزی است

شهیدی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از انرژی برق استان در پیک مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: در این خصوص نیز تفاهم‌نامه‌ای با کشاورزان بسته شده که اگر ۴ ساعت در پیک برق مصرف نکنند بهای کل انرژی آنها در دوره با بخشودگی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به افزایش دما و بالا رفتن پیک بار استان همدان و نزدیک شدن به وضعیت هشدار از مردم درخواست شده نسبت به کاهش جدی مصرف برق خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان بابیان اینکه افزایش بی رویه مصرف برق در بخش‌های مختلف استان همدان موجب افزایش بار تأسیسات و تجهیزات الکتریکی می‌شود که امکان آسیب و قطع ناخواسته برق را در پی دارد، گفت: همکاری مردم در این زمینه باعث جلوگیری از اعمال مدیریت اضطراری بار می‌شود.

وی با تأکید بر حذف مصارف برقی غیرضروری در زمان پیک بار گفت: شهروندان از لوازم برقی پر مصرف از جمله اتو، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف شویی، جارو برقی و نظایر آن اوایل صبح و در ساعت‌هایی غیر از پیک بار استفاده کنند./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن