Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی برق همدان در وضعیت هشدار است

برق همدان در وضعیت هشدار است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه بیشترین مصرف برق استان در بخش خانگی و کشاورزی است، گفت: با نزدیک شدن به وضعیت هشدار از مردم درخواست می شود نسبت به کاهش جدی مصرف برق خود اقدام کنند | در شبانه‌روز، تقاضای مصرف برق متفاوت بوده و در ساعاتی به اوج خود می‌رسد که در این راستا بحث مدیریت بار مطرح می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه بیشترین مصرف برق استان در بخش خانگی و کشاورزی است، گفت: با نزدیک شدن به وضعیت هشدار از مردم درخواست می شود نسبت به کاهش جدی مصرف برق خود اقدام کنند.

محمدمهدی شهیدی با اعلام اینکه برق‌رسانی به مشترکین و تأمین برق پایدار و مستمر از وظایف عمده شرکت توزیع نیروی برق استان است، اظهار داشت: در حال حاضر 741 هزار مشترک برق در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه افزایش بی رویه مصرف برق در بخش‌های مختلف استان همدان موجب افزایش بار تأسیسات و تجهیزات الکتریکی می‌شود که امکان آسیب و قطع ناخواسته برق را در پی دارد، گفت: همکاری مردم در این زمینه باعث جلوگیری از اعمال مدیریت اضطراری بار می‌شود.

شهیدی افزود: با توجه به افزایش دما و بالا رفتن پیک بار استان همدان و نزدیک شدن به وضعیت هشدار از مردم درخواست شده نسبت به کاهش جدی مصرف برق خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از انرژی برق استان در پیک مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: در این خصوص نیز تفاهم‌نامه‌ای با کشاورزان بسته شده که اگر ۴ ساعت در پیک برق مصرف نکنند بهای کل انرژی آنها در دوره با بخشودگی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر مدیریت مصرف در بخش تقاضا گفت: اگر نتوانیم تقاضای برق را مدیریت و کنترل کنیم مجبور به خاموشی خواهیم شد بنابراین باید تمام برنامه‌ریزی‌های یک شبکه برق برای ساعات پیک انجام شود.

وی ادامه داد: انتخاب درست وسیله انرژی‌بر و توجه به کارایی بالای اجناس در هنگام خرید بر اساس برچسب انرژی و نگهداری و تعمیر درست این وسایل از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به افزایش بهره‌وری انرژی وسایل الکتریکی و کاهش مصرف انرژی برق خانوار کمک کند.

شهیدی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق استان در بخش خانگی و کشاورزی است، گفت: لوازم خانگی نقش بسیار مهمی در مصرف انرژی و پیک مصرف برق دارند و حدود ۷۰ درصد مصرف انرژی در پیک بار مربوط به این لوازم است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق از دو جنبه مدیریت بار و مدیریت انرژی قابل بررسی است، تأکید کرد: در شبانه‌روز، تقاضای مصرف برق متفاوت بوده و در ساعاتی به اوج خود می‌رسد که در این راستا بحث مدیریت بار مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: مدیریت مصرف برق یعنی بهینه‌سازی و منطقی کردن مصرف به گونه‌ای که با صرف هزینه کمتر، کارایی بیشتری از انرژی برق داشته باشیم و با پرداخت پول کمتر بیشترین بهره را ببریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یکی از مباحث مهم در زمینه انرژی‌ها به ویژه برق را بحث مدیریت مصرف دانست و اظهار داشت: پرهیز از اسراف یکی از دستورات الهی است که در قرآن کریم و احادیث بر آن تأکید شده است.

وی افزود: از این تعداد ۸۳ درصد مشترکین با 35 درصد مصرف انرژی در بخش خانگی، دو درصد مشترکین با 34 درصد مصرف در بخش کشاورزی، یک درصد مشترکین با ۱۱ درصد مصرف در بخش صنعتی و ۱۴ درصد مشترکین با ۱۴ درصد مصرف نیز در بخش تجاری و ادارات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از انرژی برق استان در پیک مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با کشاورزان بسته شده که اگر ۴ ساعت در پیک برق مصرف نکنند بهای کل انرژی آنها در دوره با بخشودگی خواهد بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن