Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اشتغال 18 هزار نفر در صنعت چرم همدان

اشتغال 18 هزار نفر در صنعت چرم همدان

استاندار همدان گفت: این استان در صنعت چرم جایگاه ویژه ای را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش "همدان نیوز"،، سید سعید شاهرخی استاندار همدان در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری اقتصادی همدان و اقلیم کردستان از توجه ویژه تمامی دستگاه‌ها به روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: این نشان دهنده ظرفیت‌های عظیم در هر دو استان  همدان و اقلیم کردستان عراق است.

او ادامه داد: با توجه به پیشینه‌ای که در استان همدان و اقلیم‌ کردستان وجود دارد تلاش خواهیم کرد د مبادلاتی در زمینه‌های مختلف انجام شود.

شاهرخی با توجه به سابقه چرم در استان همدان  گفت:بیش از یک هزار کارگاه تولیدی مصنوعات چرم در این استان وجود دارد.

استاندار همدان با اشاره به اشتغال حوزه چرم در همدان بیان کرد: در بخش چرم ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

او خاطر نشان کرد:  بیش از ۶۰ میلیون دلار از این قرار داد مربوط به صنعت چرم است.

استاندار همدان افزود: این استان دارای ظرفیت‌های متعددی در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارد که در این حوزه توانسته برند‌های جهانی و ملی کسب کند.

شاهرخی با بیان اینکه صنعت چرم استان همدان سابقه دیرینه دارد، ادامه داد: بیش از یک هزار واحد تولیدی بطور مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه پیشینه تاریخ و تمدن استان همدان به پیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سال بر می‌گردد، افزود: این استان تنها شهری است که با این قدمت تاکنون پا برجاست.

استاندارهمدان گفت: بیش از یک هزار و ۸۰۰  اثر تاریخی در استان همدان وجود دارد که هزار اثر از آن‌ ثبت ملی شده است.

شاهرخی با اشاره به  انتخاب همدان به عنوان  پایتخت گردشگری در آسیا،گفت: علاوه برموارد ذکر شده در حوزه کشاورزی (گردو، سیر، سیب زمینی، کشمش)  نیز رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.

او بیان کرد: استان همدان در حوزه صنعت و معدن یکی از استان‌های فعال در کشور محسوب می‌شود که محصولات قابل توجهی هم برای استان و  کشور‌های منطقه داشته است.

استاندار همدان با اشاره به رشد توریسم پزشکی در همدان، عنوان کرد: در حوزه پزشکی و پیوند کلیه پذیرای میهمانان زیادی از کشور‌های مختلف بوده  که  نشان دهنده پیشرفت استان در حوزه پزشکی است.

در این مراسم تفاهم نامه همکاری اقتصادی همدان و اقلیم کردستان در غالب صادرات کفش همدان به عراق به امضا رسید./ باشگاه خبرنگاران جوان همدان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن