Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پتروشیمی هگمتانه پس از 14 سال بهره‌برداری می‌شود

پتروشیمی هگمتانه پس از 14 سال بهره‌برداری می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه مهمترین طرح استان پس از گذشت ۱۴ سال، بهمن امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا متین در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان گفت: شرکت پتروشیمی هگمتانه مهمترین طرح در حال تکمیل این استان است که پس از گذشت ۱۴ سال، بهمن ماه امسال بهره برداری می‌شود.

او در ادامه افزود : این طرح مهم هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهار گروه کاری برای تکمیل آن در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: با تدوین برنامه زمانبندی شده و حمایت ویژه استاندار، ۲۸ طرح تاثیرگذار این استان به ارزش ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال احداث هستند و در سه سال آینده بهره برداری می‌شود.

متین با اشاره به بهره برداری از چندین طرح در شهرستان‌های تویسرکان و ملایر گفت: با وجود محدودیت‌ها و فشار‌های موجود در اجرای طرح‌ها پیشرفت قابل توجهی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه اقبال سرمایه گذاری و افزایش تعداد جواز تاسیسات و پروانه بهره برداری در استان افزایش چشمگیر داشته است، گفت: در چهارماهه نخست امسال ۲۴۸ جواز صادر شده است و روند روبه رشد را شاهد هستیم.

او تعداد پروانه‌های صادر شده در چهارماهه امسال را ۲۳ پروانه برشمرد و گفت: ۶ هزار میلیارد ریال ارزش سرمایه گذاری این تعداد پروانه صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به رویکرد حمایتی مدیریت ارشد استان در احیا و رونق تولید در این استان گفت: تمامی طرح‌های راکد و تاثیرگذار احیا شده است.

متین با یادآوری تعامل مطلوب صورت گرفته با بانک‌ها برای ارایه تسهیلات به واحد‌های تولیدی گفت: در ارایه تسهیلات روان سازی صورت گرفته و بدون وقت کشی، واحد‌ها از این مزیت بهره مند می‌شوند.

او با بیان اینکه ۵۸ هزار واحد صنفی و ۱۹۷ اتحادیه در سطح استان همدان فعال هستند، گفت: ۱۱ هزار واحد بدون پروانه شناسایی شده که در حال رفع مشکلات آن‌ها هستیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان با اشاره به برخورداری از ۲۸۰ پروانه بهره برداری معتبر معدنی گفت: در حوزه معدنی رشد قابل توجهی داریم./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن