Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی طرح آبرسانی به همدان 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

طرح آبرسانی به همدان 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از پیشرفت 63 درصدی طرح آبرسانی به همدان خبرداد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده گفت: طرح آبرسانی به همدان توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است و 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

ستوده با بیان اینکه در مجموع 37 پروژه و طرح عمرانی با اعتبار حدود 79میلیارد تومان داریم که البته تا انتهای سال مالی صددرصد افزایش پیدا می کند، عنوان کرد: هنوز اعتبارات متمرکز ابلاغ نشده و نسبت به سال قبل کل اعتبارات 54درصد افزایش پیدا کرده و اعتبارات ملی استانی 111 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه به 4 پروژه مهم آبرسانی به شهر ها و صنایع به طول 214کیلومتر اشاره کرد و گفت: عمده‌ترین آن آبرسانی به همدان با حجم مخازن 190هزار مترمکعب است و دیگری نیروگاه برق آبی گاماسیاب با ظرفیت تولید 2.8 مگاوات است که در حال حاضر به بخش خصوصی واگذار شده است.

ستوده ادامه داد: دو پروژه دیگر هم به روش BOT به بخش خصوصی واگذار شده است که شامل پروژه تصفیه خانه آب شرب سرابی سد تویسرکان با 23 میلیارد اعتبار بوده و در حال انجام است و ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه آب شرب سد کلان ملایر با حدود 40میلیارد تومان اعتبار است.

وی همچنین درباره پروژه های مهم در حال اجرا تصریح کرد: خط انتقال آب شرب از سد سرابی به تویسرکان با 96 درصد پیشرفت فیزیکی، خط آبرسانی از سد کلان ملایر با 85 درصد پیشرفت فیزیکی، تصفیه خانه آب شرب تویسرکان با 63 درصد پیشرفت فیزیکی، تصفیه خانه آب شرب ملایر با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه بزرگ آبرسانی به همدان با 63 درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه سد مخزنی گرین با 10 درصد پیشرفت فیزیکی، سد خرمرود تویسرکان با 26.5 درصد پیشرفت فیزیکی و ساختمان سد نعمت آباد با 92 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این پروژه ها است.

ستوده در پایان بیان کرد: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی به منابع آبهای زیرزمینی، 3674 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده که حاصل این کار جلوگیری از برداشت 264 میلیون متر مکعب آب بوده است و 4447 کنتور هوشمند بر روی چاه های صنعتی، شرب و کشاورزی نصب کرده ایم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن