Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی عدم درج قیمت در صدر تخلفات اصناف همدان

عدم درج قیمت در صدر تخلفات اصناف همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از فعالیت ۲۱۰ دستگاه ماینر در همدان خبر داد و گفت: تا کنون ۱۵ فقره پرونده گزارش تخلف ماینر ها در همدان به دادستانی برای صدور حکم ارسال شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا حسن پور در جمع خبرنگاران با اشاره به فراوانی تخلفات صنفی در ۵ ماهه امسال، اظهار کرد: عدم درج قیمت ها با هزار و ۵۴۶ مورد بیشترین میزان‌تخلف را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین ادامه داد : هزار و ۲۶۸ مورد گرانفروشی، ۷۷۳ مورد عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ، ۵۲۲ مورد تقلب، ۴۰۵ مورد عدم صدور فاکتور، ۲۶۹ مورد کم فروشی و ۱۶۵ مورد عرضه خارج از شبکه بوده که تخلف در خوار و بار فروشی‌ها بیشترین آمار را به خود اختصاص داده زیرا بیشترین نظارت نیز دز این حوزه صورت گرفته است.

وی از ارسال هزار و ۱۵۰ فقره پرونده به دادگستری از ابتدای سال تا کنون خبر داد و گفت: پس از تعیین تکلیف پرونده‌ها مبلغ ۲ میلیارد و ۵۶۷ میلیون ریال از متشاکی دریافت و به شُکات پرداخت شده است.

وی افزود : از ابتدای سال تا کنون ۲۵۱ گشت سیار تشکیل و هزار و ۳۶۷ بازرسی انجام شده که طی آن هزار و ۱۱۸ مورد منجر به تشکیل پرونده شده و ۹۱ میلیارد ریال جمع محکومیت‌های صورت گرفته بوده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده در ماه‌های گذشته، خاطرنشان کرد: یک شرکت خدماتی با عدم استرداد وجوه اضافه در قبض‌ها طبق تعرفه دولتی محکوم به پرداخت ۲۵۲ میلیارد ریال جریمه نقدی شده است.

وی تصریح کرد: کارخانه قند همدان نیز به دلیل گرانفروشی مبلغ ۲۵ میلیارد ریال جریمه شده که تا کنون ۱۵ میلیارد از آن را پرداخت کرده است.

حسن‌پور در ادامه از توزیع ۳۰ تن گوشت منجمد تنظیم بازار در خارج از محدوده توزیع و جریمه ۲۶ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریالی شخص خاطی خبر داد و گفت: عرضه خارج از شبکه ۳۰ تن ذرت دامی و بذر یونجه در نهاوند نیز از دیگر پرونده‌های موجود بوده که مبلغ ۲۱ میلیار و ۱۵۰ میلیون ریال جریمه برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی ۵۳۱ لیتر تخلف در جایگاه سوخت گازوئیل را پرونده دیگر تخلفات برشمرد و افزود: تخلف دیگری در فروش مواد اولیه پتروشیمی گزارش و مبلغ ۲ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان واحد خاطی جریمه شد.

حسن پور همچنین ادامه داد: ۳۳ مورد پرونده مخدومه تخلفات سوخت و ۳۳ مورد تشکیل پرونده برای بررسی شکل گرفته که جمعا ۲۲ میلیارد ریال جریمه قابل پرداخت شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه ۵۵۲ نانوایی از ابتدای سال تا کنون مرتکب تخلف شده‌اند، عنوان کرد: طی بررسی‌های انجام شده و میزان تخلف‌های صورت گرفته ، ۴ نانوایی پلمپ و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی پلمپ ۳ واحد رستوران و فست فود، ۴ واحد مرغ فروشی، یک واحد میوه فروشی و یک واحد برنج فروشی در ۵ ماهه سال ۹۸ را از دیگر اقدامات انجام شده توسط تعزیرات حکومتی برشمرد.

حسن‌پور از تشکیل ۹ پرونده تخلف در پوشاک مدارس به ارزش ۴۳۵ میلیارد ریال خبر دادو افزود: این متخلفان ۲۶۵میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن