Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اختصاص ۷.۵ میلیارد تومان اعتبارات ناشی از خسارات سیل به همدان

اختصاص ۷.۵ میلیارد تومان اعتبارات ناشی از خسارات سیل به همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان اظهار کرد: هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات خسارات ناشی از سیل به استان همدان اختصاص داده شده که 3 میلیارد تومان آن برای رودخانه‌ها و 4 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تأسیسات سدها درنظر گرفته شده است.

 به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان همدان، منصور ستوده گفت: لایروبی رودخانه ها به منظور افزایش ضریب ایمنی آبگذری سیلاب، آزادسازی بستر و حریم مجاری آب های سطحی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه کارشناسان این امور با تمام ظرفیت خود نسبت به شناسایی و برطرف نمودن نقاط حادثه خیز در مجاری آب های سطحی اقدام می نمایند، افزود: این امور با توجه به نزدیک شدن فصول بارش و احتمال وقوع بارش های شدید زمینه عبور ایمن سیلاب را فراهم و امور آب قاطعانه پیگیر موضوع صیانت از بستر و حریم در حوزه عملکرد می باشد.
وی ضمن تاکید بر لزوم تغییر و نگرش بهره برداران و حقابه بران به منابع آبی عنوان کرد: کشاورزی از حالت سنتی در جهت بهینه سازی مصرف آب و افزایش ضریب بهره وری آب در مصارف کشاورزی و نیز با هدف اصلاح الگوی کشت و الگوی مصرف بایستی تغییر یابد.
وی تصریح کرد: اعمال حاکمیت امور در جهت بهینه سازی آب، مقید نمودن حقابه بران به نگاه کالای با ارزش و غیر قابل جایگزین و ترغیب آنان به استفاده بهینه از آب ضروری و لازم است.
ستوده ادامه داد: 7 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات خسارات ناشی از سیل به استان همدان اختصاص داده شده که 3 میلیارد تومان آن برای رودخانه‌ها و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تأسیسات سدها درنظر گرفته شده است.
وی با تأکید بر اینکه ۱۱ رودخانه اصلی استان همدان نیاز به لایروبی دارد، تصریح کرد: رودخانه قاسم‌آباد، بهرام‌آباد، آبشینه، قادرآباد، شهاب، باباخنجر، قره‌چای، قروه درجزین، حرم آباد و رودخانه‌های شهر نهاوند در مجموع به طول ۲۷ کیلومتر باید لایروبی شوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه لایه روبی مسیلها و رودخانه های حادثه خیز در روستای درانه شهرستان نهاوند انجام شده است، افزود: همچنین عملیات لایه روبی روستای چولک اصلی امور آب شهرستان نهاوند در حال انجام است.
وی از لایه روبی رودخانه نصرت آباد و لک لک در شهرستان اسدآباد خبرداد و گفت: با ابلاغ اعتبارات ساماندهی و لایروبی رودخانه ها در استان و در راستای جلوگیری از خسارت سیلاب های احتمالی، لایروبی نقاط آسیب پذیر رودخانه های شهرستان اسدآباد نیز آغاز شد.
وی از لایروبی رودخانه ها و مسیل های منتهی به جوکار، آورزمان، رودخانه بین روستاهای شوشاب سلطانیه، رودخانه و بند ازناو، رودخانه و بند رسوب گیر تغذیه مصنوعی ازندریان،رودخانه زیرابیه به طول 500 متر و رودخانه کسب به طول 1000 متر خبرداد.
ستوده خاطرنشان کرد: همچنین رودخانه گاماسیاب و مسیلهای حادثه خیز در روستاهای لیلان درانه چولک و دهفول شهرستان نهاوند به طول 5 کیلومتر از مسیرهای مذکور لایروبی شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن