Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی وانت بارهای بدون بارنامه حق تردد در جاده های بین شهری را ندارند

وانت بارهای بدون بارنامه حق تردد در جاده های بین شهری را ندارند

رییس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از ممنوعیت تردد وانت بارهای حامل بار بدون بارنامه در جاده های بین شهری خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، جمشید عظیمی در گفتگویی اظهار داشت داشت:  با توجه به افزایش تقاضا در حمل و نقل ناوگان وانت بار بین شهری به دلیل پایین بودن کرایه حمل، تخلیه آسان و سرعت بارگیری بالا، ضرورت اخذ بارنامه از طريق شرکت های حمل و نقل کالا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به الزامی بودن دریافت کارت هوشمند و بارنامه از سوی ناوگان وانت بار از سال ۹۴ و اطلاع رسانی های انجام شده و گذشت زمان مناسب برای تطبیق این دسته ناوگان با ضوابط قانونی، با هماهنگی انجام شده با قرارگاه پلیس راه در سال جاری از تردد ناوگان وانت بار حامل بار فاقد بارنامه در جاده های برون شهری جلوگیری می شود. 

عظیمی ادامه داد: به همین منظور لازم است مالکان و رانندگان این دسته ناوگان که قصد فعالیت در جاده های بین شهری را دارند، هر چه سریع تر برای دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان به ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مراجعه کنند.

وی ابراز داشت: لازمه صدور بارنامه براي رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومي داشتن صلاحیت های فردی راننده و ناوگان است که در این خصوص رانندگان قبلا باید نسبت به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان اقدام کرده باشند.

جمشید عظیمی یادآور شد: بر اساس تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز به منظور تسهیل فرایند صدور بارنامه برای وانت بارها و حذف واسطه ها در نحوه فعالیت ناوگان وانت بار در جاده های برون شهری به زودی سیستم صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور راه اندازی و فعال می شود.

رییس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ساماندهی و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده های بین شهری و ارتقای ایمنی جاده ها را از دیگر اهداف برشمرد و بیان داشت: ارائه هرگونه خدمات به ناوگان حمل و نقل وانت بارها با توجه به پیمایش و صدور بارنامه انجام می شود.

این مسئول اضافه کرد: رانندگان وانت بارهای استان همدان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به انجمن های صنفی رانندگان کالا در شهرستان های محل سکونت خود مراجعه کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن