Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی حجم سدهای همدان به ۷۵ میلیون مترمکعب رسید

حجم سدهای همدان به ۷۵ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان حجم ذخیره سدهای استان را 75 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: مشکلی در تامین آب شرب استان همدان وجود ندارد ولی رعایت الگوی مصرف باید در اولویت قرار گیرد. 

 به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده اظهار داشت: از ابتدای سال آبی 98-99 تاکنون 169 میلیمتر بارش برف و باران در سطح استان همدان رخ داده است.
وی افزود: سال آبی جاری 169 میلی‌متر بارندگی در سطح استان همدان رخ داد که این رقم سال گذشته 297 میلی‌متر و در متوسط بلندمدت 177 میلی‌متر بوده و بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد و نسبت به بلندمدت 5 درصد کاهش داشته است.
ستوده تصریح کرد: حجم ذخیره آب سد اکباتان در حال حاضر به 15 میلیون و 310 هزار مترمکعب کاهش یافته و این در حالی است که سد اکباتان همدان در ابتدای سالجاری سرریز کرده بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: سد سرابی تویسرکان 7 میلیون و 450 هزار مترمکعب حجم ذخیره آب دارد.
وی با بیان اینکه سد اکباتان همدان 40 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد، تصریح کرد: سد اکباتان همدان در حال حاضر با خروج 821 لیتر در ثانیه میزان ذخیره آن نیز کاهش یافته است.
ستوده افزود: سد کلان ملایر نیز اکنون به میزان 41 میلیون و 800 هزار متر مکعب ذخیره آب دارد که در حال حاضر به میزان 93 درصد پر است.
وی حجم آب سد آبشینه را 4 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: 80 درصد از حجم ذخیره این سد پر شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: سد شنجور رزن نیز اکنون 2 میلیون و 750هزار متر مکعبآب در آن ذخیره شده است که 53 درصد از حجم کل سد را تشکیل می دهد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن