Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی باید کارخانه الکل در همدان راه‌اندازی شود

باید کارخانه الکل در همدان راه‌اندازی شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای آمادگی در برابر بحران‌های احتمالی همچون شیوع ویروس کرونا، باید کارخانه تولید الکل در این استان احداث و راه‌اندازی شود.

به گزارش "همدان نیوز"، ایرج خدادادی در جلسه اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان بیان کرد: تامین الکل به عنوان مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ژل و محلول های ضدعفونی کننده ضروری است. 

وی افزود: به دنبال شیوع کرونا نیاز به تولید ژل و مواد ضدعفونی کننده احساس می شد در حالیکه هیچ واحدی تولیدی در این زمینه در همدان وجود نداشت بنابراین صدور مجوز موقت در دستور کار قرار گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: تولید اقلام حفاظت فردی مورد نیاز کادر درمان و سایر اقشار از دیگر نیازهای ضروری بود که در محور کاری معاونت غذا و داروی این دانشگاه قرار گرفت.

خدادادی با بیان اینکه بی درنگ برای چند واحد تولید ژل و محلول ضدعفونی کننده مجوز تولید صادر شد ادامه داد: با توجه به نبود کارخانه تولید الکل به عنوان ماده اولیه مورد نیاز، تولید سایر مواد نیز با مشکلاتی همراه شد.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز الکل را تنها در اختیار واحدهایی که از قبل واحد تولیدکننده محلول ضدعفونی کننده بودند قرار می داد و واحدهایی کوچکی که به دنبال بروز کرونا راه اندازی شد مجوز دریافت الکل از وزارت بهداشت نداشتند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: بنابراین با برقراری ارتباطاتی برای این واحدهای تولیدی ۲۶ هزار لیتر الکل تامین شد تا آنها بتوانند ژل و محلول ضدعفونی کننده مورد نیاز را تولید کنند.

خدادادی ادامه داد: علاوه بر این هشت هزار لیتر الکل نیز به صورت مجزا تهیه و در اختیار داروخانه دانشگاه علوم پزشکی همدان برای استفاده به منظور تولید محلول ضدعفونی کننده و توزیع بین ادارات و واحدهای متقاضی قرار گرفت.

وی گفت: بخشی از آزمایشگاه های تشخیص بیماری فعال در حوزه کرونا هم نیازمند الکل به عنوان محلول مورد نیاز برای آزمایش بودند که بیش از یک هزار لیتر الکل در اختیار این آزمایشگاه ها قرار گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: هم اینک ۲۵ هزار لیتر الکل ذخیره در استان وجود دارد و به مرور آنها را به محلول ضدعفونی کننده تبدیل می کنیم تا در صورت تداوم شیوع ویروس کرونا بتوان از این ذخیره الکلی استفاده کرد.

خدادادی اظهار داشت: واحدهای تولیدی که مجوز تولید محلول های ضدعفونی دریافت کردند تاکنون توانستند ۱۱۰ هزار عدد محلول ضدعفونی کننده تولید و بین ادارات، دستگاه ها و بیمارستان ها توزیع کنند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار عدد ژل ضدعفونی کننده نیز در سطح داروخانه ها و ادارات توزیع شد اضافه کرد: چون حجم تولید محلول و ژل توسط واحدهای داخل استان کم بود علوم پزشکی نسبت به خرید ۲۷ هزار بطری با حجم های مختلف و توزیع آن، اقدام کرد و هم اینک کمبودی از نظر محلول و ژل ضدعفونی کننده در این استان وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای تولید اقلام حفاطت فردی نیز اقداماتی صورت گرفت و در این مدت سه واحد تولید ماسک با همکاری اعضای این کمیسیون فعال شد و واحد چهارم نیز به تازگی پروانه بهره برداری دریافت کرده و منتظر گرفتن پارچه برای دوخت است.

خدادادی اظهار داشت: در حال حاضر استان همدان توان تولید ماسک سه لایه پزشکی، پنج لایه، هفت لایه، ماسک سوپاپ دار و بدون سوپاپ را دارد و در این راستا واحدهایی مجوز دریافت کرده اند و منتظر تحویل دستگاه هستند تا با دستگاه های تمام اتوماتیک تولید خود را آغاز کنند.

وی افزود: ۹ واحد تولیدی لباس، سه واحد تولید عینک محافظ، سه واحد تولید شیلد (محافظ صورت) در همدان فعال هستند که قیمت محصولات آنها بسیار نازل بوده و این واحدها محموله هایی به سایر استان ها ارسال کرده اند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن